Vernieuwd logo en nieuwe slogan voor Opel
Groupe PSA pakt stevig door
Het is gedaan met 'Wir leben Autos'. Groupe PSA, dat Opel van General Motors overnam, lijkt niet stil te zitten met de herziening van het Duitse merk en geeft Opel een nieuwe slogan: The future is everyone's. Oftewel: De toekomst is voor iedereen.
Tevens wordt een nieuwe merkbelofte aan Opel gehangen: 'Opel maakt technologie van de toekomst voor iedereen bereikbaar'. Opel noemt zichzelf voortaan een aanbieder van mobiliteit in plaats van slechts een autobouwer. Het heeft er dus alle schijn van dat het merk zich in sterkere mate gaat bezighouden met zaken als connectiviteit en opkomende mobiliteitsconcepten als autodelen.
Ook de bekende 'Blitz' wordt herzien. Het beeldmerk is volgens Opel vereenvoudigd. Nog altijd verwijst de cirkel naar een stuurwiel en de bliksemschicht naar energie.
Dat Opel bovenal een Duits merk blijft, blijkt wel uit het feit dat de Insignia in het zonnetje wordt gezet met een nieuwe campagne waarbij de auto wordt aangeprezen met de slogan "Duitse technologie voor iedereen".
Voor de duidelijkheid is het oude Opel-logo toegevoegd. Zie hiervoor Foto 2.
PRIVATE LEASE Opel

Had je deze auto's al gezien?

Opel Karl 1.0 ecoFLEX Edition Keurige Karl | Airco | prachtige kleur ! | Incl. beurt -apk - garantie!
- 2015
- 82.929 km

Opel Astra -e Business Edition | 11 kW boordlader | AGR-gecertificeerde bestuurdersstoel en Winterpakket | Achteruitrijcamera
- 2025
- 10 km

Opel Grandland Business Edition - Electric | Achteruitrijcamera | Draadloze telefoonlader (Inductie) | Elektronische klimaatregeling met twee zones
- 2025
- 10 km