Twinturbodiesel en ecoFlex voor Opel Insignia

Opel Insignia
Het tromgeroffel rond de komst van de Opel Insignia neemt toe. Niet alleen de prijzen zijn bekend, ook over het volledige motorengamma bestaat duidelijkheid. Er staat een 2.0 diesel met twee turbo's op stapel, er komt een 1.6 turbo en dan is er ook nog een Insignia ecoFlex, een zuiniger gemaakte 2.0 CDTi.
De 2.0 biturbodiesel levert 190 pk en het betreft een nieuwe GM-diesel. Deze versie completeert het gamma zelfontbranders, dat begint met een 110 pk sterke 2.0 CDTi. Deze motor is er ook met 130 of 160 pk. Meer gegevens over de nu aangekondigde 2.0 twinturbo dan dat hij 190 pk levert, heeft Opel nog niet opgegeven maar daar komt eind volgende week op de persdag van de Salon van Parijs ongetwijfeld verandering in. Dan is er de 1.6 turbo met 180 pk. Dit blok kennen we al uit de Astra en de snelste Opels Corsa (150 en 192 pk). Met 180 pk vult hij het gat tussen de 140 pk sterke 1.8 en de 220 pk sterke 2.0 turbo.
ecoFlex onder 140 gr/km
Met een ecoFlex-versie van de Insignia wil Opel in Nederland gaan voor een A-label. De Insignia ecoFlex is een zuiniger gemaakte 2.0 CDTi met 160 pk. Door aanpassingen zoals de versnellingsbak en een gewijzigde stroomlijn moet de CO2-uitstoot onder de 140 gram per kilometer uitkomen. De ecoFlex komt alleen als vier- en vijfdeurs, en dus niet als Sports Tourer.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (33)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.