Turbomotoren voor Hyundai i20
Prijzen én specificaties bekend
Tot op heden was de vijfdeurs i20 alleen met 75 pk sterke 1,2-liter viercilinder benzinemotor en met een 75 pk sterke 1,1-liter dieselmotor te krijgen. De Coupé werd alleen bedeeld met die eerste krachtbron. Hyundai heeft nu een nieuwe 1,0-liter driecilinder turbobenzinemotor gepresenteerd, een blok dat in twee varianten leverbaar is en zijn weg zal vinden naar zowel de vijfdeurs als de Coupé.
De i20 met nieuwe 100 pk sterke 1.0 T-GDI verbruikt als i-Drive gemiddeld 4 l/100 km. De i-Motion- en Comfort-uitvoering slurpen 4,3 l/100 km weg. Dat komt overeen met een CO2-uitstoot van respectievelijk 94 en 99 gram per kilometer. De Premium - de variant met 120 pk - verbruikt gemiddeld 4,8 l/100 km. Dit komt overeen met een CO2-uitstoot van 112 g/km. Schakelen gaat in de 100 pk versies door middel van een handgeschakelde vijfbak. De Premium-uitvoering met 120 pk heeft een zesbak.
De 100 pk sterke T-GDI's geven de i20 een topsnelheid van 188 km/h. In 10,7 seconden moeten ze een snelheid van 100 km/h bereiken. De Premium heeft in 10,2 tellen de 100 km/h op de klok staan en sprint door tot 190 km/h is bereikt.
De prijslijst ziet er als volgt uit:
1.0 T-GDI 100 i-Drive Coupé | € 13.995 |
1.0 T-GDI 100 i-Motion Coupé | € 15.995 |
1.0 T-GDI 100 Comfort Coupé | € 17.495 |
1.0 T-GDI 120 Premium Coupé | € 19,995 |
1.0 T-GDI 100 i-Drive 5-drs | € 14.495 |
1.0 T-GDI 100 i-Drive Cool 5-drs | € 15.495 |
1.0 T-GDI 100 i-Motion 5-drs | € 16.495 |
1.0 T-GDI 100 Comfort 5-drs | € 17.995 |
1.0 T-GDI 120 Premium 5-drs | € 21.495 |
We hebben al gereden met de i20 met turbomotoren! Binnenkort lees je over onze ervaringen in AutoWeek!