Toyota meest waardevolle automerk

Toyota FT-1 Concept Graphite
Het van origine Britse Interbrand heeft weer een lijst samengesteld van 's werelds meest waardevolle merk. Het hoogst gepositioneerde automerk is - voor de elfde keer op rij - Toyota!

Jaarlijks stelt het Britse adviesbureau Interbrand een lijst samen van de 100 meest waardevolle merken. Boven aan de lijst vinden we Apple met een merkwaarde van 118,86 miljard dollar. Plek twee wordt ingenomen door Google (107,44 miljard) en op plek drie vinden we Coca-Cola (81,56 miljard).

Het eerste automerk in de lijst komen we al op de achtste plek tegen: Toyota. Met een merkwaarde van 42,46 miljard dollar groeiden de Japanners met 20 procent, genoeg om zelfs een trede hoger dan McDonald's te eindigen. Gaan we de lijst verder af, dan komen we op de tiende plaats Mercedes-Benz tegen (34,34 miljard), op de voet gevolgd door BMW (34,21 miljard). De merken stegen respectievelijk 8 en 7 procent.

De eerstvolgende in de lijst is Honda, dat met dankzij een stijging van 17 procent uitkomt op 21,67 miljard en daarmee goed is voor een twintigste plek. Volkswagen staat dankzij een stijging van 23 procent op de 31e positie. Ford claimt de 39e positie en Hyundai sluit aan op de 40e plek. Plek 56 wordt warm gehouden door Nissan en vier plekken lager eindigt Porsche op plek 60. Kia eindigt met plek 74 overigens stukken lager dan concerngenoot Hyundai. Zakken we verder, dan lopen we Chevrolet op de 82ste plek tegen het lijf. Opvallend genoeg is Ferrari van de lijst gevallen (vorig jaar op 98). Land Rover staat er voor het eerst wel op, en komt binnen op plek 91.

PRIVATE LEASE Toyota

Lezersreacties (60)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.