Toyota C-HR (2023) – Back to Basics

Wit is gratis of duur

Toyota C-HR Back to Basics
Toyota C-HR Back to BasicsToyota C-HR Back to BasicsToyota C-HR Back to BasicsToyota C-HR Back to BasicsToyota C-HR Back to BasicsToyota C-HR Back to BasicsToyota C-HR Back to BasicsToyota C-HR Back to Basics wintersport accessoiresToyota C-HR Back to Basics

De nieuwe Toyota C-HR ziet er op de persfoto’s weer gelikt uit, zeker met z’n felle lakkleuren en zwarte kont. In basistrim is de auto ineens best ingetogen, al is er met de uitrusting best te leven.

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Active - €37.295

Zo revolutionair als de eerste Toyota C-HR kon de nieuwe natuurlijk niet zijn, maar als evolutie is hij wat ons betreft zeker geslaagd. De tweede generatie Toyota C-HR is in alles moderner, maar toch lekker herkenbaar. De hippe Bi-Tone-kleurstellingen met een zwart dak of zelfs een geheel zwarte kont hoef je bij de basisversie net zo min te verwachten als de nieuwe plug-in hybride aandrijflijn. Voor dik 37 mille krijg je de Toyota C-HR als 1.8 Hybrid (zonder stekker) met 140 pk, gekoppeld aan uitrustingsniveau Active.

Opvallend: de goedkoopste kleur is wit, maar de duurste ook. Unilak ‘Pure White’ geldt namelijk als kosteloze optie, terwijl ‘Platinum White Pearl’ met €1.350 een slagje duurder is dan de metallic-lakken uit de rest van het aanbod. Wij gaan lekker voor het uni-wit, voor het echte Back to Basics-gevoel. De Active staat standaard op alleraardigst 17-inch lichtmetaal en krijgt ook standaard ledkoplampen mee, maar wel van het eenvoudige reflectortype.

Naar de C-vormige dagrijverlichting kun je daarmee ook fluiten, want de dagrijlampen zijn hier gewoon eenvoudige balkjes in de bovenste verlichtingslaag. Voor de richtingaanwijzers lijkt Toyota bovendien ouderwetse gloeilampjes te gebruiken, althans aan de voorkant. Aan de achterzijde is de volledig oplichtende ledbalk zowaar wel standaard. Dat zien we bij Toyota weleens anders: de Yaris Cross en de Corolla Cross hebben in basistrim zeer eenvoudige lichtunits, waarvan slechts een klein deel daadwerkelijk oplicht.

Stoelen en achterbank zijn bij de C-HR Active bekleed met een combinatie van grijze en zwarte stof die je in duurdere uitvoeringen niet zult aantreffen, maar die afgaande op de foto’s ook verre van lelijk is. De bestuurdersstoel is keurig in hoogte verstelbaar, maar de passagiersstoel is dat bij deze versie helaas niet. Ook de lendensteun in de bestuurdersstoel ontbreekt. Een scherm voor je neus en een scherm in het midden krijgen allebei een vinkje, maar zijn wel kleiner dan bij duurdere versies. Hier moet je het doen met respectievelijk 7 en 8 inch, terwijl rijker uitgeruste C-HR’s kunnen schermen met schermen van 12,3 inch. Navigatie is echter onverminderd present in de basis-C-HR, net als de draadloze versie van Android Auto en Apple Carplay. Keurig. Natuurlijk is er airco, maar automatische climatecontrol kan er bij deze uitvoering niet vanaf. Een compliment krijgt Toyota net als altijd voor het standaard monteren van een uitgebreid Safety Sense-pakket, waarmee zaken als adaptieve cruise control standaard aanwezig zijn op de C-HR.

Voor het overzicht zetten we de uitrusting van de Toyota C-HR Active nog even voor je op een rij. Dit heeft de auto wel:

  • 17-inch lichtmetaal
  • Airco
  • Stoffen bekleding zwart/grijs
  • Led-reflectorkoplampen
  • Ledverlichting achter
  • 6 speakers
  • 7-inch scherm in instrumentarium
  • 8-inch touchscreen
  • Navigatie
  • Draadloze Android Auto en Apple Carplay
  • Achteruitrijcamera
  • Toyota Safety Sense met onder meer adaptieve cruise control

En dit heeft de Toyota C-HR Active niet:

  • Climatecontrol
  • Lendensteun
  • Stoelverwarming
  • In hoogte verstelbare passagiersstoel
  • Regensensor
  • Elektrisch inklapbare buitenspiegels
  • Keyless entry
  • USB-C-aansluiting achterin
  • Groot 12,3-inch touchscreen

Accessoires

Het leuke van de Toyota-configurator is dat je niet alleen los kunt gaan met motoren, kleuren en uitvoeringen, maar ook met accessoires. Voor de nieuwe C-HR is al een enorm aanbod aan los te monteren spullen beschikbaar, die meestal ook gewoon in de configurator zichtbaar worden na het selecteren. Met ‘skidplates’, vier spatlappen, dakdragers, ski-dragers, een trekhaak en treeplanken ziet zelfs zo’n basis-C-HR er ineens best stoer uit, al is-ie nu eigenlijk ook niet ‘basis’ meer.

Toyota C-HR

Toyota C-HR

Signalement

Merk Toyota
Model C-HR Hybrid 140 Active
Carrosserie 5-deurs, suv
Transmissie automaat
Aandrijving voorwielaandrijving
Nieuwprijs € 34.927

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 4-cil. in lijn, hybride
Cilinderinhoud 1.798 cc
Maximaal vermogen 103 kW / 140 pk bij 5.200 tpm
Maximaal koppel 142 Nm bij 3.600 tpm
Accu capaciteit (bruto) 4 kWh
Inhoud brandstoftank 43 l
Lengte / breedte / hoogte 4.362 mm / 1.832 mm / 1.558 mm
Wielbasis 2.640 mm
Massa leeg 1.405 kg
Laadvermogen 525 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 725 kg / 725 kg
Banden215/60R17Prijzen
Topsnelheid 170 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 9,9 s
CO2-uitstoot (WLTP) 105 g/km

PRIVATE LEASE Toyota C-HR

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (92)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.