Topscore Euro NCAP voor Seat Tarraco en Mercedes G-klasse

Tarraco veiligste SUV ooit gemeten

EuroNCAP Honda CR-V Seat Tarraco Mercedes-Benz G-k
EuroNCAP Honda CR-V Seat Tarraco Mercedes-Benz G-kEuroNCAP Honda CR-V Seat Tarraco Mercedes-Benz G-kEuroNCAP Honda CR-V Seat Tarraco Mercedes-Benz G-kEuroNCAP Honda CR-V Seat Tarraco Mercedes-Benz G-kEuroNCAP Honda CR-V Seat Tarraco Mercedes-Benz G-kEuroNCAP Honda CR-V Seat Tarraco Mercedes-Benz G-kEuroNCAP Honda CR-V Seat Tarraco Mercedes-Benz G-k

De eerste Euro NCAP-resultaten van 2019 druppelen vandaag binnen. Na de Honda krijgen ook Seat en Mercedes-Benz de rapportcijfers opgestuurd voor de Tarraco en G-klasse.

Eerder vandaag deelde Honda zo trots als een aap met zeven staarten dat de vernieuwde CR-V een topscore van vijf sterren wist te behalen tijdens de crashtest van Euro NCAP. De organisatie stuurt nu zelf ook een bericht de wereld in waaruit blijkt dat ze nog twee SUV's aan een tal van tests heeft onderworpen. Goed nieuws voor Seat en Mercedes-Benz, want de geteste auto's scoren een dikke voldoende. De Seat Tarraco staat op dezelfde MQB-basis als de Skoda Kodiaq. De Skoda behaalde in 2017 vijf sterren en ook de Seat weet, ondanks strengere regels, met dezelfde score naar huis te gaan. Met een score van 97 procent op het gebied van veiligheid voor volwassenen is de Tarraco volgens Euro NCAP een van de best beoordeelde auto's in zijn klasse. De Honda CR-V gaat op dat gebied met een score van 93 procent naar huis.

De Mercedes-Benz G-klasse weet op alle vier de testcriteria hoog te scoren. Met 34,6 punten komt de Benz op een percentage van 90 procent uit op het gebied van veiligheid voor volwassenen. De romp van de bestuurder wordt als enige 'zwakker punt' beoordeeld bij een frontaal ongeluk. Op het gebied van voetgangersveiligheid weet de SUV te verrassen met een score van 78 procent. De 2.451 kg wegende gigant krijgt net als de twee andere auto's vijf sterren.

Video
Video

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.