Suzuki Alto behoudt 14 procent bijtelling

Suzuki Alto Silver-Line
De nieuwe fiscale wetgeving van de overheid leek slecht nieuws voor de Suzuki Alto: hij vist sinds 1 juli achter het net voor 14 procent bijtelling. Maar er is toch goed nieuws: door nieuwe techniek valt de kleine Suzuki toch weer in deze aantrekkelijke leasecategorie.

De Suzuk Alto met handbak had een CO2-uitstoot van 103 g/km, één luttele gram boven de keiharde grens van de categorie met 14 procent bijtelling. Door toepassing van variabele kleptiming daalt het verbruik van de 1,0-liter driecilinder in combinatie met handbak nu echter naar 4,4 l/100 km. Dat betekent een CO2-uitstoot van 99 g/km en dus toch weer 14 procent bijtelling. Privékopers hoeven voorlopig geen wegenbelasting te betalen.

De instapprijs blijft 7.999 euro. Voor dat geld staat een Alto Base klaar. De Alto Comfort zit met z'n 8.999 euro iets hoger in de boom. De meest complete 14-procentsuitvoering is de Exclusive, die 9.999 euro kost.

Wie een automaat wil, kan voor 11.499 euro de Alto 1.0 Comfort Automaat kopen. Door z'n CO2-uitstoot van 118 g/km valt die auto echter in de categorie met 20 procent bijtelling. Ook is die Alto niet wegenbelastingvrij.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.