AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Strakkere Europese Corvette Stingray op de Ring
26
Over enkele maanden start de verkoop van de nieuwe Chevrolet Corvette Stingray in Europa. Om onze versie af te stemmen op 'de Europese smaak' wordt-ie nog even getest op de Nürburgring.
"De Nürburgring staat bekend om zijn veeleisende uitdagingen en de baan is voor ons doel, het finetunen van de rij- en handlingeigenschappen van de Europese Corvette Stingray, perfect geschikt", zegt Jim Mero, vehicle dynamics ingenieur van General Motors.
Met name de wielophanging en de besturing worden dus nog even onder de loep genomen. "Daar besteden we speciale aandacht aan. De wegen in Europa verschillen nogal van die in Amerika, evenals de rijgewoonten", gaat Mero verder.
Er wordt met twee modellen op verschillende soorten wegen getest. De 450 pk sterke 6,2-liter V8 die zich in de lange neus schuilhoudt blijft ongewijzigd. Dat betekent dat ook onze 'Vette in zo'n 3,8 seconden naar de 100 km/h zal sprinten.