SsangYong nieuwe stijl: SUT-1
Als opvolger van de Actyon Sports valt de SUT-1 de zware taak ten deel om die uit ons geheugen te wissen, wat gezien de op z'n zachtst gezegd opvallende styling van dat model nog lastig wordt. De SUT-1 ziet er in ieder geval een stuk gelikter uit en volgens SsangYong is dat niet alleen maar uiterlijke schijn. De SUT-1 is namelijk geen kale industrieauto, maar een allrounder die de luxe van een SUV moet bieden, aldus SsangYong zelf.
Onderhuids verandert er in ieder geval het nodige. De motorisering bestaat uit een 155 pk sterke, 2,0-liter viercilinder commonrail dieselmotor met partikelfilter. Het blok voldoet aan de Euro-5 norm en levert z'n maximale koppel van 360 Nm vanaf 1.500 toeren per minuut. Naar wens kan de dieselmotor gekoppeld worden aan een handgeschakelde zesbak of een automaat met evenzoveel verzetten. Standaard is de SUT-1 voorzien van achterwielaandrijving, maar vierwielaandrijving staat ook op de optielijst. Er zijn nog officiële verbruikscijfers, maar SsangYong geeft al wel de streefcijfers op, die liggen tussen de 7,1 liter per 100 kilometer voor de achterwielaangedreven, handgeschakelde variant en 8,0 liter voor de meest dik uitgevoerde uitvoering met 4WD en automaat. De Co2-uitstoot moet uitkomen rond de 186 gram per kilometer.
Luxe
Om de liefhebbers van luxe wat tegemoet te komen belooft SsangYong een ruime lijst met uitrustingopties, waaronder een zonnedak, radio/cd speler met bluetooth functie en lederen bekleding. Standaard rolt de SUT-1 op 16" lichtmetaal, maar twee inchmaten groter behoort ook tot de mogelijkheden. Ook aan de veiligheid wordt gedacht, ESP met rolbeveiliging is bijvoorbeeld standaard.
Wanneer de SUT-1 in de showroom komt te staan vermeldt de historie niet. De Nederlandse importeur kon ook niet bevestigen of de SUT-1 überhaupt naar Nederland komt en wat de prijzen zijn blijft eveneens onduidelijk.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Test Porsche 911 Carrera T - lichter, luider, leuker

Bugatti EB112: dertig jaar geleden droomde wederopgestane merk van supersedan

Tesla Model 3 Long Range RWD: uit voorraad, dus specificaties

Wim Brock kampeert het liefst met zijn A-Ford en Eccles-caravan

Italiaanse Aehra vindt Europese partner voor accu’s

Zo lang gingen deze zeven auto’s mee
Lezersreacties (19) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.