SsangYong facelift Korando

SsangYong Korando
SsangYong vond de komst van de nieuwe Rodius een goede reden om ook de Korando maar eens strak te trekken.

De Rodius werd eerder dit jaar vervangen door een compleet nieuw model met een veel strakkere lijnvoering, en dat heeft natuurlijk consequenties voor de rest van de line-up. In Korea gaat de nieuwe ruimtereus bovendien door het leven als de Korando Turismo, wat betekent dat enige gelijkenis met de 'gewone' Korando wel op z'n plaats is. Tijd voor een facelift dus, waarbij de middenklasse-SUV wordt voorzien van een wat strakkere neus.

Geen half werk deze keer: het complete front gaat op de schop. De koplampen krijgen de volledig vanzelfsprekende led-strips, de grille wordt voorzien van een zeshoekig design met grofmazig gaas dat we ook onderin de bumper terugvinden. Aan de achterzijde blijft het meeste bij het oude; het blijft bij een andere indeling van de achterlichten.

Binnenin houdt Ssangyong het bij wat nieuwe materialen, waarbij vooral op hout niet bespaard is. Ook de aandrijflijn is tegen het licht gehouden: de Koreanen beloven een met gemiddeld 8,4 procent afgenomen verbruik. Bovendien zou de auto stiller en de motor meer trillingsvrij zijn. Een rijkere uitrusting, met onder meer een standaard 'smart key'-systeem, maakt de facelift compleet.

Om kopers over de streep te trekken, verlengt SsangYong de garantietermijn in Korea van twee jaar of 40.000 km naar drie jaar of 60.000 kilometer. Op de aandrijflijn is de garantie nog langer: vijf jaar of 100.000 km. Of die nieuwe voorwaarden ook in Nederland gaan gelden, weten we volgend jaar. Dan verschijnt de gefacelifte Korando bij ons in de showroom en worden ook de prijzen bekendgemaakt.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.