Snel dak voor Bentley Arnage

Bentley Arnage Drophead Coupé
Bentley Arnage Drophead CoupéBentley Arnage Drophead CoupéBentley Arnage Drophead CoupéBentley Arnage Drophead CoupéBentley Arnage Drophead CoupéBentley Arnage Drophead CoupéBentley Arnage Drophead CoupéBentley Azure Final SeriesBentley Azure Final Series
Bentley toont in Los Angeles de Arnage Drophead Coupe, een doorontwikkeling van de Azure Convertible.
Bentley toont in Los Angeles de Arnage Drophead Coupe, een doorontwikkeling van de Azure Convertible.

Bentley peilt op de show in LA of er voldoende vraag is naar een nieuwe vierzits cabriolet. Zeer waarschijnlijk wel, want sinds de productiestop van de Azure Convertible ontving de fabrikant heel wat telefoontjes van mensen die er nog een wilden bemachtigen. Daarom verwacht Bentley dat de eerste exemplaren van de Arnage Drophead Coupe in het voorjaar van 2006 in productie gaan, hoewel het nu nog een studiemodel betreft. De naam Drophead Coupe verwijst naar het 'snelle' lijnenspel van het cabrioletdak. Bentley gebruikte de aanduiding eerder al voor de Park Ward S1 Drophead Coupe uit 1955. De auto heeft een hoge taillelijn en een laag dak, en ziet er daardoor in gesloten toestand dynamisch uit. Het dak opent en sluit in 25 seconden. De Drophead Coupe is 35 mm lager dan de Arnage limousine. Bentley creëerde meer interieurruimte dan in de laatste cabriolet van het merk, de Azure. Achterin is er sprake van 20 procent meer bewegingsvrijheid. Het front en de achterkant zijn eveneens aangepakt, de Arnage Drophead Coupe beschikt daardoor over het nieuwe familiegezicht. Het studiemodel staat op fraaie 19 inch wielen. Onder de lange neus ligt de 6,75 liter grote V8 met twee turbo's die goed is voor 450 pk en 875 Nm aan koppel. Bentley monteerde de vering en demping van de Arnage R. Bij een dreigende koprol komt er een rolbeugel te voorschijn.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.