AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Snel dak voor Bentley Arnage
Bentley toont in Los Angeles de Arnage Drophead Coupe, een doorontwikkeling van de Azure Convertible.
Bentley toont in Los Angeles de Arnage Drophead Coupe, een doorontwikkeling van de Azure Convertible.
Bentley peilt op de show in LA of er voldoende vraag is naar een nieuwe vierzits cabriolet. Zeer waarschijnlijk wel, want sinds de productiestop van de Azure Convertible ontving de fabrikant heel wat telefoontjes van mensen die er nog een wilden bemachtigen. Daarom verwacht Bentley dat de eerste exemplaren van de Arnage Drophead Coupe in het voorjaar van 2006 in productie gaan, hoewel het nu nog een studiemodel betreft. De naam Drophead Coupe verwijst naar het 'snelle' lijnenspel van het cabrioletdak. Bentley gebruikte de aanduiding eerder al voor de Park Ward S1 Drophead Coupe uit 1955. De auto heeft een hoge taillelijn en een laag dak, en ziet er daardoor in gesloten toestand dynamisch uit. Het dak opent en sluit in 25 seconden. De Drophead Coupe is 35 mm lager dan de Arnage limousine. Bentley creëerde meer interieurruimte dan in de laatste cabriolet van het merk, de Azure. Achterin is er sprake van 20 procent meer bewegingsvrijheid. Het front en de achterkant zijn eveneens aangepakt, de Arnage Drophead Coupe beschikt daardoor over het nieuwe familiegezicht. Het studiemodel staat op fraaie 19 inch wielen. Onder de lange neus ligt de 6,75 liter grote V8 met twee turbo's die goed is voor 450 pk en 875 Nm aan koppel. Bentley monteerde de vering en demping van de Arnage R. Bij een dreigende koprol komt er een rolbeugel te voorschijn.
Bentley peilt op de show in LA of er voldoende vraag is naar een nieuwe vierzits cabriolet. Zeer waarschijnlijk wel, want sinds de productiestop van de Azure Convertible ontving de fabrikant heel wat telefoontjes van mensen die er nog een wilden bemachtigen. Daarom verwacht Bentley dat de eerste exemplaren van de Arnage Drophead Coupe in het voorjaar van 2006 in productie gaan, hoewel het nu nog een studiemodel betreft. De naam Drophead Coupe verwijst naar het 'snelle' lijnenspel van het cabrioletdak. Bentley gebruikte de aanduiding eerder al voor de Park Ward S1 Drophead Coupe uit 1955. De auto heeft een hoge taillelijn en een laag dak, en ziet er daardoor in gesloten toestand dynamisch uit. Het dak opent en sluit in 25 seconden. De Drophead Coupe is 35 mm lager dan de Arnage limousine. Bentley creëerde meer interieurruimte dan in de laatste cabriolet van het merk, de Azure. Achterin is er sprake van 20 procent meer bewegingsvrijheid. Het front en de achterkant zijn eveneens aangepakt, de Arnage Drophead Coupe beschikt daardoor over het nieuwe familiegezicht. Het studiemodel staat op fraaie 19 inch wielen. Onder de lange neus ligt de 6,75 liter grote V8 met twee turbo's die goed is voor 450 pk en 875 Nm aan koppel. Bentley monteerde de vering en demping van de Arnage R. Bij een dreigende koprol komt er een rolbeugel te voorschijn.
Plaats een reactie