AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Skoda komt meteen met Superb Greenline
7
Het heeft even geduurd, maar nu Skoda's milieuvriendelijke Greenline-serie er dan is, breidt het groene gamma meteen rap uit. Zo komt de nieuwe Superb bij z'n introductie meteen als Greenline beschikbaar.
De Superb Greenline heeft een 105 pk sterke 1,9-liter TDI aan boord. Dit is de motor die we ook uit de Volkswagen Passat Bluemotion kennen. De zuinigste Superb heeft een gemiddeld verbruik van 5,1 liter diesel per 100 kilometer. De CO2-uitstoot bedraagt 136 gram per kilometer.
De belangrijkste primeur van de nieuwe Skoda is Twindoor-systeem. Dit maakt van de Superb zowel een sedan als een hatchback. De ingenieurs hebben veel aandacht besteed aan de ontwikkeling van dit systeem en hier inmiddels ook een patent op aangevraagd. Als er niet veel spullen mee hoeven, kan de achterklep open als ware de Superb een sedan. Wie de volle 565 liter makkelijker wil benutten, kan met een druk op de knop de Superb in een hatchback veranderen. Met een neergeklapte achterbank is de inhoud van de bagageruimte zelfs 1670 liter.
De Skoda Superb is 4,84 meter lang, 1,82 meter breed en 1,46 meter hoog. Dit is 4 centimeter langer, 6 centimeter breder en 1 centimeter lager dan de huidige Superb. Hiermee volgt de auto de trend in het D-segment, waarin de auto's steeds groter worden. In de Superb heeft de groeistuip ook daadwerkelijk effect gehad: de beenruimte voor de achterpassagiers groeide met 19 millimeter. Door de extra veiligheidsvoorzieningen en het Twindoor-systeem is de Superb iets zwaarder geworden.
Alle versies van het Tsjechische vlaggenschip staan in het najaar bij de dealers. Skoda-ingenieurs hebben ons gemeld dat de Superb eind 2009 ook als Combi op de markt komt. Eventueel komt er later ook nog een Scout bij, maar daarover moet de knoop nog worden doorgehakt.
De belangrijkste primeur van de nieuwe Skoda is Twindoor-systeem. Dit maakt van de Superb zowel een sedan als een hatchback. De ingenieurs hebben veel aandacht besteed aan de ontwikkeling van dit systeem en hier inmiddels ook een patent op aangevraagd. Als er niet veel spullen mee hoeven, kan de achterklep open als ware de Superb een sedan. Wie de volle 565 liter makkelijker wil benutten, kan met een druk op de knop de Superb in een hatchback veranderen. Met een neergeklapte achterbank is de inhoud van de bagageruimte zelfs 1670 liter.
De Skoda Superb is 4,84 meter lang, 1,82 meter breed en 1,46 meter hoog. Dit is 4 centimeter langer, 6 centimeter breder en 1 centimeter lager dan de huidige Superb. Hiermee volgt de auto de trend in het D-segment, waarin de auto's steeds groter worden. In de Superb heeft de groeistuip ook daadwerkelijk effect gehad: de beenruimte voor de achterpassagiers groeide met 19 millimeter. Door de extra veiligheidsvoorzieningen en het Twindoor-systeem is de Superb iets zwaarder geworden.
Alle versies van het Tsjechische vlaggenschip staan in het najaar bij de dealers. Skoda-ingenieurs hebben ons gemeld dat de Superb eind 2009 ook als Combi op de markt komt. Eventueel komt er later ook nog een Scout bij, maar daarover moet de knoop nog worden doorgehakt.
Had je deze auto's al gezien?

Skoda Superb Combi 1.4 TSI iV 218pk Laurin & Klement Leder Camera Memory Stoelventilatie Canton Panoramadak Keyless Virtual Cockpit Navigatie
- 2023
- 14.411 km
€ 33.949

Skoda Superb Combi 1.4 TSI iV Laurin & Klement Panoramadak, Trekhaak, 360° Camera, ACC
- 2020
- 82.123 km
€ 28.995

Skoda Superb combi Sportline Business 1.5 TSI PHEV 150 kW / 204 PK
- 2025
- 0 km
€ 55.740
Lees ook
Skoda Superb Combi 2.0 TDI - 2013 - 460.635 km - Klokje rond
Nieuws
Skoda Superb door studenten omgetoverd tot pick-up
Hybride auto's
Dit zijn de beste plug-in hybride auto’s tot €45.000
Nieuws
Skoda Superb Hatchback met 136 kilometer elektrisch bereik is slim geprijsd
Achtergrond