en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
British Racing Green zei:Ik blijf het net een Kia Optima vinden...
Dus hopelijk brengt Skoda eerstdaags een station uit die op die concept Kia station lijkt... dat moet dan haast wel een verkoopstopper worden!!!
Moderator
https://www.autoweek.nl/nieuws/31877/update-gelekt-compleet-nieuwe-skoda-superb[size=x-large]*UPDATE* Gelekt: Compleet nieuwe Skoda Superb![/size]
Skoda wilde hem eigenlijk nog tot later vandaag onder de pet houden, maar de hagelnieuwe Superb is nu al te vroeg op internet verschenen. Skoda heeft een behoorlijk uitgebreide teasercampagne opgezet om autoland op te warmen voor de nieuwe Superb. Later vandaag wordt het nieuwe Tsjechische vlaggenschip uit de doeken gedaan, maar website Worldcarfans heeft naar eigen zeggen een door Skoda per ongeluk geplaatste - maar nu verwijderde - afbeelding te pakken kunnen krijgen. Het uiterlijk van de nieuwe Superb was na de hele rits teasers geen heel grote verassing meer. We zien een forse Skoda met scherp gesneden lichtunits en een grille die behoorlijk overeenkomt met die van de Fabia en Octavia. Op meer informatie moeten we nog even wachten. Houdt onze website goed in de gaten, later vandaag wordt de nieuwe Superb namelijk officieel gepresenteerd.
***UPDATE*** De Tsjechische website Skodahome heeft meer beeld en informatie over de nieuwe Superb te pakken gekregen. We kunnen nu melden dat de Superb en 80 mm langere wielbasis heeft dan z'n voorganger terwijl de overhang aan de voorzijde met 61 mm is afgenomen. Led-techniek is aanwezig in de lichtunits, interessanter is wellicht de bagageruimte. Die is volgens de gelekte informatie met 30 liter toegenomen en meet nu 625 liter.
British Racing Green zei:Ik blijf het net een Kia Optima vinden...
Dus hopelijk brengt Skoda eerstdaags een station uit die op die concept Kia station lijkt... dat moet dan haast wel een verkoopstopper worden!!!
eeuwige_student zei:Het filmpje op https://www.skodahome.cz laat zien dat de hele achterruit met de klep meegaat. De beer past er dus nog in. Met 625 liter?? Zal die ook wel passen![]()
British Racing Green zei:Lava Blue + Modus-velgen, njammie![]()
Moderator
Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:Het is inderdaad een prachtigesedanliftback geworden!
iDS zei:![]()
![]()
Even een vergelijking van de concernbroeders hun profiel.
Los van het feit dat dat wit afschuwelijk is op de Superb, zie ik toch een erg gelijkende lijn, ook al kan ik i detail dan weer geen lijntje ontdekken dat identiek is.
De overhang lijkt bij de Superb zowel vooraan als achteraan kleiner dan bij de Passat. Welke de mooiste/lelijkste is van beiden? Ik kan het zo niet direct zeggen.
DagDromer zei:Hmmm, kan er iemand de knik van het 3e zijraam van de Passat in de Superb shoppern ?
Zouden de achterportieren passen ?? Dan zou die perfect zijn.
R W D zei:DagDromer zei:Hmmm, kan er iemand de knik van het 3e zijraam van de Passat in de Superb shoppern ?
Zouden de achterportieren passen ?? Dan zou die perfect zijn.
Juist die achterportieren van de Superb zie ik liever dan die van de Passat, die teveel wannabe-BMW zijn. De Superb heeft door deze ruitlijn veel meer een eigen gezicht.
dirk28 zei:Deze nieuwe Superb is 15 cm langer dan een A4 en 7 cm korter dan een A6. De vorige had al een interieurruimte die rianter was dan een A8. Puur op afmetingen past deze Superb in het rijtje van de E-segmenters.
De zijlijn van de Superb vind ik meer bij een A6 passen, dat is een compliment. Ik vind de zijlijn zelfs mooier dan de A6.
![]()
![]()