Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Singer en Williams presenteren 'DLS'

De verpakking van 'die motor'

64
Singer en Williams presenteren 'DLS'
Singer en Williams presenteren 'DLS'Singer en Williams presenteren 'DLS'Singer en Williams presenteren 'DLS'Singer en Williams presenteren 'DLS'Singer en Williams presenteren 'DLS'Singer en Williams presenteren 'DLS'Singer en Williams presenteren 'DLS'Singer en Williams presenteren 'DLS'Singer en Williams presenteren 'DLS'Singer en Williams presenteren 'DLS'Singer en Williams presenteren 'DLS'Singer en Williams presenteren 'DLS'Singer en Williams presenteren 'DLS'
  • Jan Lemkes
  • Nieuws
14 november 2017 om 18:07
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
In augustus presenteerde Singer Vehicle Design een motor die de liefhebbers met de ogen deed knipperen. Het luchtgekoelde blok met 500 pk heeft nu een verpakking: deze Singer Dynamics and Lightweighting Study, kortweg DLS.

Singer maakt al jaren furore met prachtige 'restomods' op basis van oude 911's. Hoewel de auto's van het Amerikaanse bedrijf ogen als hevig verbouwde oer-911's zijn ze gebaseerd op de recentere 964-generatie. Op die basis voorziet Singer 911's al jaren van een uiterlijk dat volgens velen een prachtige middenweg vormt tussen modern en klassiek. Deze DLS is daarop geen uitzondering. De auto voert het concept waarmee Singer groot is geworden naar een nieuw niveau en is nóg breder dan we gewend zijn. De auto zit boordevol met bijzondere details, zoals het op aparte wijze 'ingesneden' dak, de unieke achterlichten en de luchtinlaten in de achterste zijruitjes.

Ook het interieur is een mix tussen klassieke en moderne elementen. Het rode leer contrasteert sterk met het vele groen dat ook hier te zien is en het dashboard is natuurlijk voorzien van vijf opvallende 'klokken'. Het is en blijft tenslotte, zoals Singer zelf ook benadrukt, een 911.

De glorieuze motor beschreven we al eerder, maar toch nog even de details: het betreft - uiteraard - een zescilinder boxermotor, die zijn luchtkoeling heeft behouden. Vandaar die enorme gaten in de zijruiten, dus. Dankzij de bemoeienis met Williams, maar zónder het gebruik van een turbo, komt de 4,0-liter tot 500 pk. Het vermogen gaat via een handgeschakelde zesbak naar de immens brede achterwielen.

Voor de DLS zijn onder meer banden van Michelin, wielen van BBS en remmen van Brembo gebruikt. De auto heet een 'studie' en is dus een concept-car, maar Singer is een bedrijf waar de klant letterlijk koning is. Wie hem zo wil als op de foto's, kan hem dus ongetwijfeld krijgen, maar helemaal anders behoort ook tot de mogelijkheden.

  • Lees meer over classic cars & youngtimers
Classic Cars & Youngtimers Supercars & Sportscars

Lezersreacties (64) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek prijs en specificaties van een auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's op prijs en specificaties
  • Private Lease zoek de beste private lease deal
  • Occasions zoek een tweedehands auto
PREMIUM
Opel Mokka vs. Opel Mokka-e - Dubbeltest

Opel Mokka vs. Opel Mokka-e - Dubbeltest

Nog voordat je de mogelijkheid hebt om je überhaupt druk maken om de actieradius van de elektrische...

Lees meer

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden