AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Saab 9-3 ePower: geëlektrificeerde SportEstate
18
Saab brengt de 9-3 ePower mee naar de autoshow van Parijs. Dat is een 9-3 SportEstate die geheel elektrisch wordt aangedreven.
Saab neemt een elektrische 9-3 mee naar de Autosalon van Parijs. De elektromotor met een capaciteit 35,5 kilowattuur en een vermogen van 135 kW (184 pk). Hoeveel koppel de elektromotor levert vermeldt Saab niet. Sprinten kan de 9-3 ePower prima, met een 0-100-tijd van 8,5 tellen. De topsnelheid bedraagt 150 km/h en met volgeladen lithium-ion accu's komt de auto 200 kilometer ver.
Saab wil de ePower inzetten voor een testvloot met 70 auto's. Alle 9-3's ePower komen in actie in Centraal, West- en Oost-Zweden. Noord-Zweden zit er niet bij. Saab beweert dat de accu's blijven functioneren bij temperaturen lager dan -30 graden Celsius.
Opladen van de accu's duurt drie tot zes uur en Saab belooft een levensduur van tien jaar. Het accupakket is ondergebracht op de plekken waar normaliter het uitlaatsysteem en de brandstoftank zitten.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Deze Saab 9-3 is pas net begonnen - Liefhebber Gezocht
Reportage
Kijk eens wat we hier hebben: de Saab 9-3 Cabrio die we in 2015 weggaven als vakantiekar!
Saab 9-3X 1.9 TTiD – 2011 – 504.946 km – Klokje rond
Praktijkervaring
Praktijkervaring Saab 9-3 NG: voor eigenzinnige rijders
Achtergrond