AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ruf Roadster: de moderne Targa
21
Aan varianten van de Porsche 911 is er geen gebrek. Daar komen de leuke ideeën van andere fabrikanten nog eens bij. Neem Ruf, dat op basis van de huidige 911 een auto bouwt die sterk doet denken aan de klassieke Targa.
Ruf presenteert de Roadster. Die auto is geïnspireerd op de klassieke 911 Targa, die stamt uit 1967. Die had een vast rolbeugel en combineerde de stijfheid van een coupé met de geneugten van het open rijden. Bij de Ruf Roadster is de hoogte van het voorruit lager dan bij de Porsche 911 en het dak bestaat uit twee delen uit koolstofvezel. De achterruit bestaat uit drielagig polyglas en wordt door een elektromotor op spanning gehouden.
De Roadster kan compleet open worden gereden of compleet gesloten. Verder kan worden gekozen het dak dicht te houden maar de achterruit open te zetten of het dak er af te halen en de achterruit te sluiten.
De Roadster is te koop met een 400 pk sterke zescilinder boxer of een turbo met 560 pk. Er kan worden gekozen tussen een handgeschakelde zesbak of een automatische versnellingsbak met dubbele koppeling. In 2011 kan deze Roadster ook worden besteld als eRuf, waarbij hij is voorzien van een elektromotor.
Voor de benzineversies geeft Ruf een vanafprijs op van 195.000 euro zonder belastingen.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Test: Porsche 911 Turbo S - Heel veel turbodruk, bijna atmosferisch
Vergelijkende test

De 'politie-Porsche' en de 'Magnum-Ferrari': Porsche 911 Targa vs. Ferrari 328 GTS
Nieuws

Porsche 911 krijgt mogelijk 'Turbo Touring'-versie
Nieuws

Porsche 911 Turbo S: de allersterkste 911 ooit is (niet) de duurste



