AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Riich G5: Chery op z'n Lexus
86
De Chinese merken opereren momenteel vooral in de koopjeshoek van de automarkt, maar uiteindelijk willen ze ook hogerop. Chery heeft inmiddels z'n eigen luxedivisie, Riich. Dit merk heeft nu in de vorm van de G5 een belangrijk nieuw model gepresenteerd.
De Riich G5 is met z'n lengte van 4,71 meter een typische auto voor het D-segment . De G5 moet het opnemen tegen gevestigde namen als de Honda Accord en de Toyota Camry. De Riich is echter duidelijk lager geprijsd dan de beide Japanse producten.
Aan de uitrusting zal het niet liggen. De G5 biedt climate control met drie zones, een dak met zonnecellen, parkeersensoren voor en achter, ESP, zes airbags, cruise control, lederen bekleding, elektrisch verstelbare en verwarmde stoelen en een navigatiesysteem.
Het nieuwe model van Riich komt voorlopig met één motorisering op de markt. Het gaat om een 2,0-liter turbomotor met een vermogen van 170 pk, die gekoppeld kan worden aan een handgeschakelde zesbak of een vijftraps automaat. De prijzen starten bij 142.800 Yuan (een dikke 14.500 euro). Ter vergelijk: voor auto's als de Camry en de Accord moet een zak met meer dan 200.000 Yuans worden meegenomen naar de Chinese dealer.
Plannen om de auto's van Riich naar Europa te halen, zijn er voorlopig niet. De portefeuille van Chery bestaat inmiddels al uit vijf automerken. Behalve Riich en Chery zelf zijn dit Rely (SUV's, MPV's), Karry (pick-ups en bedrijfsvoertuigen) en het nieuwe XuanYuan. Met dat laatste merk wil Chery voet aan de grond krijgen in het absolute topsegment.
Aan de uitrusting zal het niet liggen. De G5 biedt climate control met drie zones, een dak met zonnecellen, parkeersensoren voor en achter, ESP, zes airbags, cruise control, lederen bekleding, elektrisch verstelbare en verwarmde stoelen en een navigatiesysteem.
Het nieuwe model van Riich komt voorlopig met één motorisering op de markt. Het gaat om een 2,0-liter turbomotor met een vermogen van 170 pk, die gekoppeld kan worden aan een handgeschakelde zesbak of een vijftraps automaat. De prijzen starten bij 142.800 Yuan (een dikke 14.500 euro). Ter vergelijk: voor auto's als de Camry en de Accord moet een zak met meer dan 200.000 Yuans worden meegenomen naar de Chinese dealer.
Plannen om de auto's van Riich naar Europa te halen, zijn er voorlopig niet. De portefeuille van Chery bestaat inmiddels al uit vijf automerken. Behalve Riich en Chery zelf zijn dit Rely (SUV's, MPV's), Karry (pick-ups en bedrijfsvoertuigen) en het nieuwe XuanYuan. Met dat laatste merk wil Chery voet aan de grond krijgen in het absolute topsegment.
Lees ook
Nieuws
Eerste auto van Chinese Chery in Europa gebouwd
Nieuws
Chery stelt Europese productie Omoda uit
Nieuws
Deze Chinese auto is plug-in hybride SUV met grootste actieradius ter wereld
Test: Omoda E5 – Zoeken naar de meerwaarde
Nieuws