AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Renntech maakt SLR nog bruter
18
De Mercedes SLR is met de komst van de Stirling Moss-editie nu echt bijna verleden tijd, maar dat weerhoudt tuner Renntech er niet van om nog maar eens een lekker dikke versie de poorten uit te rollen.
In tegenstelling tot Mercedes' eigen 722 Edition maakt de Renntech 777 de verwachtingen die zijn naam schept wél waar. De creatie van Renntech mobiliseert daadwerkelijk 777 pk, terwijl de SLR 722 Edition het moet doen met 'slechts' 650 pk. De ingenieurs hebben flink met de 5,5-liter V8 compressormotor gerommeld en het blok ook een grotere koeling meegegeven.
Renntech heeft zich niet alleen op het vermogen gericht, ook de aerodynamica stond hoog op de agenda. De tuner monteert een forse taartschep, een diffusor en skirts voor extra downforce. De topsnelheid bedraagt ongeveer 340 kilometer per uur. Renntech is niet te bescheiden en meldt dat de 777 "meer lijkt op de F1-opvolger waarop de fans bij de SLR-introductie gehoopt hadden". De gewone SLR is minder compromisloos dan z'n illustere voorganger en daarom niet door iedereen met open armen ontvangen.
Om het bochtgedrag verder te verbeteren, monteert Renntech een speciaal differentieel van het Japanse OS Giken. Nitto NT-05 high-performance banden zorgen voor extra grip. Renntech gaat er maar twintig bouwen, dus wees er snel bij!
Renntech heeft zich niet alleen op het vermogen gericht, ook de aerodynamica stond hoog op de agenda. De tuner monteert een forse taartschep, een diffusor en skirts voor extra downforce. De topsnelheid bedraagt ongeveer 340 kilometer per uur. Renntech is niet te bescheiden en meldt dat de 777 "meer lijkt op de F1-opvolger waarop de fans bij de SLR-introductie gehoopt hadden". De gewone SLR is minder compromisloos dan z'n illustere voorganger en daarom niet door iedereen met open armen ontvangen.
Om het bochtgedrag verder te verbeteren, monteert Renntech een speciaal differentieel van het Japanse OS Giken. Nitto NT-05 high-performance banden zorgen voor extra grip. Renntech gaat er maar twintig bouwen, dus wees er snel bij!
Had je deze auto's al gezien?

Mercedes-Benz SLR McLaren Mclaren Roadster Deutsche Fahrzeug | Scheckheftgepflegt | Unfallfrei |
- 2010
- 15.573 km
€ 419.000

Mercedes-Benz SLR McLaren 5.4 V8 McLaren | Orig. NL | Nieuwstaat | Collector | BOSE
- 2006
- 30.551 km
€ 335.000

Mercedes-Benz SLR McLaren 5.4 V8 McLaren SLR Roadster, ASV geleverd en onderhouden, Uniek
- 2008
- 11.214 km
€ 525.525