Renault Scenic krijgt nu ook one pedal driving
En er is meer
De Renault Scenic E-Tech Electric is nu pakweg een jaar op de markt en voor Renault is dat het moment om 'm weer even in de spotlights te zetten. Er zitten enkele nieuwigheden in het vat.
2025 begon voor de Renault Scenic E-Tech Electric in ons land met prijsverlagingen. Nu is er opnieuw positief nieuws over de elektrische SUV, want de Fransen hebben besloten om hem wat nieuwigheden te geven. Het grootste nieuws is dat er one-pedal-driving beschikbaar wordt voor de Renault Scenic. Daarmee volgt hij keurig het voorbeeld van zijn wat oudere kleine broer, want de Megane E-Tech Electric kreeg die functie vorige maand ook al.
One-pedal-driving wordt beschikbaar voor de versies met regeneratief remmen en stuurflippers. Je kunt dan dus voortaan in de Scenic met enkel het 'gaspedaal' rijden. Laat je dat los, dan remt de auto af tot stilstand. Dat kan handig zijn in stedelijk verkeer of in de file, bijvoorbeeld. Overigens wordt het ook mogelijk om bij de dealer one-pedal-driving toe te voegen als functie bij reeds verkochte exemplaren van de Renault Scenic met flippers achter het stuur.
Er is meer technologisch nieuws, want voor de Renault Scenic is vanaf komende zomer een 22 kW bidirectionele lader beschikbaar. Daarmee kun je sneller stroom in én uit de auto krijgen dan met de standaard 11 kW-lader. Opladen gaat met 80 km in een halfuur aan een openbare laadpaal. Je kunt dankzij het bidirectioneel laden met een V2L-adapter ook apparaten van stroom (tot 3,7 kW) voorzien.
Tot slot is er nog klein nieuws voor de Renault Scenic als je kiest voor de Iconic-uitvoering. Renault heeft de stoelen en achterbank daarbij wat verbeterd, er moet nu meer zijdelingse steun zijn. Ook is er voortaan vermoeidheidsherkenning bij, dat geldt ook voor de Esprit Alpine-uitvoering.