Renault en Volvo starten Flexis SAS-JV voor uitgebreide samenwerking
Niet het Volvo dat je kent
Renault en Volvo richten zoals aangekondigd een joint-venture op. Onder de vlag van Flexis SAS gaan de twee bedrijven samenwerken aan elektrische bedrijfswagens.
Bedrijfswagens, jawel. Het ‘Volvo’ in dit verhaal is dan ook niet het Volvo Car Corporation dat onder Geely valt, maar het Volvo Group dat verantwoordelijk is voor onder meer de vrachtwagens van het merk. Buiten de naam, de geschiedenis en wat landingspagina’s hebben die twee nog maar weinig met elkaar van doen. Interessant in dit kader is dat Renault Trucks, de fabrikant van Renault-vrachtwagens, ook onderdeel is van Volvo Group. Waarom dan toch een samenwerking? Wel, omdat Flexis SAS een gezamenlijke operatie is van Volvo Group en het Renault Group dat we van de personenauto's kennen. Renault Trucks heeft er dus niet direct mee te maken.
Het nieuw opgerichte bedrijf Flexis SAS is gevestigd in Frankrijk en gaat zich concreet bezighouden met de ontwikkeling van elektrische, ‘software defined’ bestelbussen. In een breder perspectief wil het bedrijf ‘de groeiende behoefte aan schone en efficiënte logistiek adresseren’. Volvo en Renault investeren over de komende drie jaar allebei 300 miljoen euro in de joint-venture. Nog eens 120 miljoen komt van de Franse transportgroep CMA CGM, als onderdeel van de inspanningen van dat bedrijf om de logistieke tak schoner te maken.
De bovenstaande afbeelding dient puur ter illustratie en heeft net zoveel met Flexis SAS te maken als met goede Photoshop-vaardigheden.
PRIVATE LEASE Renault
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Renault Clio TCe 90 techno I Fabrieksgarantie tot 2-2030 max. 100.000km
- 2025
- 3.125 km

Renault Clio E-Tech Full Hybrid 145 techno I Fabrieksgarantie tot 4-2030 max. 100.000km
- 2025
- 15.418 km

Renault Twingo 1.0i SCe Collection 75 PK. Slechts 13.000 KM !!! Gewoon een nieuwe auto !!
- 2019
- 13.489 km
Lees ook

De Kia EV4 bewijst naast de Renault Scenic dat hij een goede EV is, maar niet in alles beter

De Nio EL6 is dankzij accuwisselen eerder in Italië dan de Volvo EX90, maar het scheelt niet veel

Veel bagageruimte voor €5.000: fijn dat je compacte stationwagon nog wel als occasion vindt

Renault en Ford: ‘Chinese merken vormen ook een bedreiging voor bedrijfsauto’s’


