Renault Captur op randje van 14 procent bijtelling

Renault Captur
Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur
Renault heeft met de Captur een auto neergezet die op het juiste moment op de juiste plaats lijkt te zijn. En met een beetje mazzel valt-ie voor de zakelijke rijder in het gunstige bijtellingstarief van 14 procent.

Of je de Renault Captur nu mooi of lelijk vindt, het is een auto die de tongen in ieder geval goed los weet te maken. De Fransen springen met de Captur, net als concurrent Peugeot met de 2008, op het goede moment in op de trend van compacte cross-overs. Renault moet de officiële specificaties van de auto nog onthullen - dat gebeurt volgende week in Genève - maar afgaande op het gegeven dat de auto is gebaseerd op de Clio, kun je alvast gaan speculeren.

Voor de Nederlandse markt zal er Renault veel aan gelegen zijn een versie aan te kunnen bieden die in het 14 procent bijtellingstarief valt. Dat betekent dat-ie als diesel niet meer dan 88 gram CO2 per kilometer mag uitstoten. De dCi 90-motor stoot in de Clio 83 g/km uit, het zal er dus om spannen of de (zwaardere) Captur onder de 89 g/km weet te blijven. Dat gaat de benzineversie sowieso niet lukken; de Clio zit met z'n TCe 90-motor al op het uiterste randje van 95 g/km. Wat een versie met gunstige bijtelling kan doen voor je verkopen, daar weten ze bij Renault sinds vorig jaar alles van, toen de 14 procents-Mégane (Estate) niet aan te slepen was.

De Renault Captur maakt z'n publieksdebuut op de beurs van Genève, waar ook alle definitieve specificaties omtrent verbruik en uitstoot bekendgemaakt zullen worden. De prijzen van de auto worden in april bekendgemaakt, in mei verwachten we 'm bij de Nederlandse dealers.

PRIVATE LEASE Renault Captur

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (42)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.