PSA en Dongfeng hervatten productie in China
Opkrabbelen
PSA en Dongfeng, die samen auto's bouwen in de zwaar door het coronavirus getroffen Chinese stad Wuhan, gaan weer aan de slag. De fabrieken beginnen na twee maanden weer te draaien.
De coronacrisis vindt zijn oorsprong in de Chinese miljoenenstad Wuhan, waar veel auto-industrie zit. Diverse merken waren dan ook genoodzaakt om vanwege de uitbraak van het virus in januari al de productie daar te stoppen. Zo ook PSA en Dongfeng, die in een joint venture auto's bouwen. De fabrieken in Wuhan vielen eind januari stil toen Wuhan in lockdown ging en in de periode die volgde, werd de productiehervatting meermaals uitgesteld. Nu is de kogel dus door de kerk en kan het werk weer verdergaan. China zegt de uitbraak inmiddels onder controle te hebben en laat Wuhan en de gehele getroffen provincie weer geleidelijk terugkeren naar het normale leven.
PSA en het Chinese Dongfeng sloegen een paar jaar geleden de handen ineen en hebben samen een modulair platform ontwikkeld. Op die basis, het CMP-platform, worden ook hier in Europa leverbare modellen gebouwd. Denk daarbij aan de Peugeot 208 en de Opel Corsa. De voor EV's bestemde tegenhanger, e-CMP, wordt onder meer voor de elektrische varianten van de 208 en de Corsa gebruikt. In de fabriek in Wuhan worden overigens vooral auto's van PSA voor de lokale markt gebouwd.
PRIVATE LEASE Dongfeng
Had je deze auto's al gezien?

Dongfeng Box 42 KWH Premium Edition | Uit voorraad leverbaar| Zeer compleet| 360 graden camera | Apple Carplay/Android Auto |
- 2025
- 500 km

Dongfeng Box 42 KWH Premium Edition | Uit voorraad leverbaar| Zeer compleet| 360 graden camera | Apple Carplay/Android Auto |
- 2025
- 500 km

Dongfeng Box Launch Edition 42 kWh Demo | 310 km range | Direct leverbaar
- 2025
- 5.586 km