Prodrive traint Alfa Romeo Brera af

Alfa Romeo Brera S
Alfa Romeo Brera SAlfa Romeo Brera SAlfa Romeo Brera SAlfa Romeo Brera SAlfa Romeo Brera S
Het uiterlijk van de Alfa Romeo Brera wordt door veel mensen erg gewaardeerd, maar de auto is meer een GT dan een sportcoupé. Voor de Engelse liefhebbers van sportiviteit heeft Prodrive daarom de Brera S ontwikkeld.
Prodrive wilde vooral de rij-eigenschappen en de respons van de Brera verbeteren. Om die reden zijn er Eibach veren en Billstein dempers. 19 inch lichtmetalen wielen met Pirelli P Zero Nero banden zorgen voor een betere respons bij het insturen van bochten. Een nieuw uitlaatsysteem zorgt voor een sportiever geluid. Tot slot heeft het team van Prodrive de Brera 10 millimeter verlaagd.
Aan de twee beschikbare motoren, de 2,2-liter JTS met 185 pk en 3,2-liter V6 met 260 pk, verandert Prodrive verder niets. Het gewicht van beide versies is wel lager: de viercilinder weegt 35 kilogram minder dan een gewone Brera, de voorwielaangedreven 3.2 V6 weegt 100 kilogram minder dan de 3.2 V6 Q4 zoals die nu in de showroom staat.
Het interieur van de 3.2 SV6 is rijkelijk bekleed met zwart leder met rode stiksels. Dit interieur is ook op de 2.2 S te bestellen. Prodrive maakt 500 genummerde exemplaren van de Brera S en Brera SV6. Deze zijn echter alleen voor de Engelse markt bedoeld.

Lezersreacties (17) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.