AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Prijs Ford Focus RS bekend
80
In andere landen was de prijs van de Ford Focus RS al bekend, maar in ons land was het nog even gissen. Inmiddels is er echter duidelijkheid over wat de gifkikker in ons land kost.
Ford vraagt precies 50.000 euro voor de Ford Focus RS. Een flinke schep geld, maar wel beduidend goedkoper dan z'n aartsrivalen. De Subaru Impreza WRX STI kost namelijk minimaal 57.995 euro, voor de Mitsubishi Lancer Evolution moet u minimaal 62.899 euro meenemen.
Voor dat geld krijgt u een Ford Focus met 2,5-liter vijfcilinder turbomotor, goed voor 305 pk en 440 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 5,9 seconden en de topsnelheid bedraagt 263 kilometer per uur. Ford monteert een Quaife-differentieel en RevoKnuckle-wielophanging om al het pk-geweld te beteugelen.
Standaard krijgt de Ford Focus RS automatische airconditioning, bi-xenon verlichting, Recaro kuipstoelen voorin, een Recaro achterbank, een Sony audiosysteem met CD-speler en zes luidsprekers, Privacy Glass en een uitgebreid instrumentenpaneel met meters voor de oliedruk, turbodruk en de olietemperatuur mee.
Voor 2.000 euro is er het RS-pack, bestaande uit DVD navigatiesysteem met 7 inch touchscreen, Bluetooth telefoonverbinding, Voice Control bediening voor de audio, klimaatregeling, navigatie en telefoon, achteruitrijcamera, USB-aansluiting, parkeersensoren achter en een bandenspanningcontrolesysteem. De meerprijs voor 'Performance Blue' metalliclak is 600 euro, 'Ultimate Green' kost u 1.200 euro extra. Er komen dit jaar 50 exemplaren van de Ford Focus RS naar Nederland. De auto is ook te zien op de AutoRAI.
Voor dat geld krijgt u een Ford Focus met 2,5-liter vijfcilinder turbomotor, goed voor 305 pk en 440 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 5,9 seconden en de topsnelheid bedraagt 263 kilometer per uur. Ford monteert een Quaife-differentieel en RevoKnuckle-wielophanging om al het pk-geweld te beteugelen.
Standaard krijgt de Ford Focus RS automatische airconditioning, bi-xenon verlichting, Recaro kuipstoelen voorin, een Recaro achterbank, een Sony audiosysteem met CD-speler en zes luidsprekers, Privacy Glass en een uitgebreid instrumentenpaneel met meters voor de oliedruk, turbodruk en de olietemperatuur mee.
Voor 2.000 euro is er het RS-pack, bestaande uit DVD navigatiesysteem met 7 inch touchscreen, Bluetooth telefoonverbinding, Voice Control bediening voor de audio, klimaatregeling, navigatie en telefoon, achteruitrijcamera, USB-aansluiting, parkeersensoren achter en een bandenspanningcontrolesysteem. De meerprijs voor 'Performance Blue' metalliclak is 600 euro, 'Ultimate Green' kost u 1.200 euro extra. Er komen dit jaar 50 exemplaren van de Ford Focus RS naar Nederland. De auto is ook te zien op de AutoRAI.
PRIVATE LEASE Ford Focus
Had je deze auto's al gezien?

Ford Focus 1.0 Titanium 125pk | Navigatie | Trekhaak
- 2017
- 65.677 km
€ 10.900

Ford Focus Wagon EcoBoost Titanium 125PK | Led-matrix | Trekhaak | Winterpack | Adap. Cruise |
- 2019
- 103.143 km
€ 16.700

Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium Business | Apple Carplay/Android Auto|telefoonintegratie premium | Cruise control | LED dagrijverlichting
- 2019
- 108.266 km
€ 15.900
Lees ook
Reportage
Ford Explorer is elektrische opvolger Focus maar Willem rijdt al 9 jaar Focus Electric, hoe zit dat?
Nieuws
Ford Focus niet meer nieuw te bestellen
Achtergrond
Zo wild waren de jaren nul bij Ford: Focus RS en Streetka
Nieuws
Ford Focus ziet het einde naderen: nog dit jaar uit productie
Nieuws