AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Porsche Cayman gekieteld
Eerder lieten we van de Zwitserse tuner Sportec de 800 pk sterke 997 zien. Ook de Cayman is door deze tuner niet onberoerd gelaten.
Eerder lieten we van de Zwitserse tuner Sportec de 800 pk sterke 997 zien. Ook de Cayman is door deze tuner niet onberoerd gelaten.
Sportec tovert de Porsche Cayman S om in de Sportec SP 380. Deze levert flink veel meer vermogen dan de standaard Porsche. De 295 pk van de Cayman S wordt opgeschroefd tot 380 en het koppel groeit mee naar 425 Nm. Om de kracht goed kwijt te kunnen, zijn ook het remsysteem en het onderstel aangepast.
De SP 380 sprint in 4,4 seconden van 0 naar 100; een volle seconde sneller dan de fabrieks-Cayman S. Vanuit stilstand naar 200 km/u kan in 14,7 seconden worden geklaard. De topsnelheid is 299 km/u, dat is 4 km/u meer dan de Cayman.
Het uiterlijk van de Cayman krijgt van Sportec wat subtiele spoiler. Het meest in het oog springend zijn zonder meer den 19 inch wielen. Sportec heeft zich voor de SP380 volgens eigen zeggen laten inspireren door de 904 Carrera GTS Coupé. Een compacte sportwagen met een ideale gewichtsdistributie.
Plaats een reactie