Porsche 911 Turbo behoorlijk extremer dankzij Techart

Het kan altijd specialer

Porsche 911 Turbo Techart
Porsche 911 Turbo TechartPorsche 911 Turbo TechartPorsche 911 Turbo TechartPorsche 911 Turbo TechartPorsche 911 Turbo TechartPorsche 911 Turbo TechartPorsche 911 Turbo Techart

De Porsche 911 Turbo is normaal al duidelijk van een niet-Turbo te onderscheiden, maar volgens Techart mag het nog wel wat specialer. Daarom ontwikkelde het bedrijf een reeks aerodynamische extra's voor de 911 Turbo.

Alweer een Porsche 911 Turbo die door Techart onder handen is genomen? Jazeker, de vorige keer ging het om een flinke krachtinjectie en enkele aerodynamische aanpassingen, nu gaat het bedrijf op dat tweede vlak nog een stapje verder. Zo zien we onder meer dat er compleet nieuwe splitters onder de luchtinlaten in de voorbumper zitten en zit er ook voor de voorwielen een extra vleugeltje, terwijl rond de luchthappers zelf de aerodynamica-afdeling van Techart druk bezig is geweest. Ten slotte zijn ook de knipperlichten voortaan donkerder.

Langs de flanken van de 911 Turbo zien we dikkere sideskirts en de luchtinlaten op de 'heupen' van de 911 zijn omlijst met hoogglans zwarte delen. Aan de achterkant treffen we een extra dikke achterbumper en diffuser, maar de grootste eye-catcher is de speciaal ontwikkelde achterspoiler. Die pakt overigens rijwind via de extra spoiler op het dak, boven de achterruit. De Porsche-logo's en merknaam zijn verder allemaal vervangen door Techart-logo's en -emblemen, zowel aan de buitenkant als in het interieur.

Al het toegevoegde aerodynamische vernuft moet uiteraard goed zijn voor de nodige extra neerwaartse druk en dat kan geen kwaad. De 911 Turbo is zoals gezegd door Techart ook nog voorzien van een flinke stoot extra kracht. Voortaan stampt de geblazen zescilinder boxermotor er 710 pk en 900 Nm uit. Goed voor een 0-100-acceleratie die nog slechts 2,6 seconden in beslag neemt. Met 8,1 seconden zit je vanuit stilstand al op 200 km/h. De topsnelheid is vastgesteld op 330 km/h. Stevige cijfers voor ongetwijfeld ook een stevige prijs, al meldt Techart nog niet wat alle extra's kosten bovenop de al bijna €240.000 die je minstens moet neerleggen voor de 911 Turbo.

Signalement

Merk Porsche
Model 911 Turbo Coupé
Carrosserie 2-deurs, coupé
Transmissie 8 versnellingen, automaat met dubbele koppeling
Aandrijving 4wd
Nieuwprijs € 294.683

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 6-cil. boxer
Cilinderinhoud 3.745 cc
Maximaal vermogen 427 kW / 580 pk bij 6.500 tpm
Maximaal koppel 750 Nm bij 2.250 tpm
Inhoud brandstoftank 67 l
Lengte / breedte / hoogte 4.535 mm / 1.900 mm / 1.303 mm
Wielbasis 2.450 mm
Massa leeg 1.615 kg
Laadvermogen 405 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 0 kg / 0 kg
Banden voor255/35ZR20Prijzen
Banden achter315/30ZR21Prijzen
Topsnelheid 320 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 2,8 s
Brandstofverbruik 12,0 l/100km
CO2-uitstoot (WLTP) 271 g/km

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (22)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.