Oude Volkswagen Amarok mag blijven

Slim aanpassen

Volkwagen Amarok

De Volkswagen Amarok die veertien jaar geleden werd gepresenteerd lijkt nog jaren mee te mogen. Het oude model krijgt namelijk een vrij grondige cosmetische ingreep, maar rijdt met zijn nieuwe snoet in een rechte streep aan de Nederlandse markt voorbij.

In Europa werd de in 2010 gepresenteerde eerste generatie Volkswagen Amarok vervangen door een compleet nieuwe. De actuele Amarok is wat techniek betreft weinig Volkswagen en juist vooral veel Ford. De Amarok is sinds een kleine twee jaar namelijk een technisch zustermodel van de Ford Ranger. En de eerste generatie Amarok? Die is niet overal vervangen door de nieuwe. In Argentinië bouwt Volkswagen de oer-Amarok namelijk nog voor onder meer de Zuid-Amerikaanse en Mexicaanse markt. Het is die oude Volkswagen Amarok die grondig wordt gefacelift.

De eerste generatie Volkswagen Amarok zoals die in 2010 in Europa op de markt kwam.

Op deze eerste afbeelding is de vernieuwde oude Amarok voor het eerst te zien. Net als bij de tweede generatie Amarok loopt de grille optisch door tot onder de koplampen, maar de koplampen zelf zijn helemaal anders van vorm en de motorkap is net als het bumperwerk nieuw.

Aan de zijkant zijn de bekende Amarok-contouren herkenbaar en hier verraadt deze opgefriste versie dat het geen nieuw model is. De portieren en de raampartij zijn namelijk identiek aan die van de oer-Amarok. Duurdere versies krijgen een ledstrip die de koplampen met elkaar verbindt. Net als voorheen lepelt de Argentijnse Volkswagen-fabriek straks 140 pk en 180 pk sterke 2.0 TDI's of een 258 pk sterke 3.0 V6 TDI in de neus van de Amarok. Naar Europa komt deze opgewarmde oude Amarok niet.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.