en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Bij de lancering van de Insignia GSi liet Opel al weten dat de voorlopige topversie een snellere rondetijd op de Nürburgring Nordschleife heeft weten neer te zetten dan de krachtigste variant van de vorige Insignia, de OPC. Dat lijkt een behoorlijke klus. De Insignia OPC die je tot begin dit jaar kon kopen, werd namelijk voortgestuwd door een 325 pk en 435 Nm sterke geblazen 2,8-liter V6. De Insignia GSi moet doen het met zijn 260 pk en 400 Nm sterke 2,0-liter viercilinder met twee turbo's.
Het vermogensverschil tussen het tweetal wordt door de GSi voor een deel goedgemaakt door zijn lagere gewicht. Het model legt tenslotte 160 kilo minder in de schaal dan de 1.725 kilo zware Insignia OPC. Die gewichtsreductie heeft er samen met onder andere slimme vierwielaandrijving en een nieuwe achttrapsautomaat voor gezorgd dat de GSi 12 tellen minder nodig had om een ronde over de Nürburgring Nordschleife af te leggen. Opel heeft er opmerkelijk genoeg voor gekozen om (nog) geen officiële rondetijd vrij te geven.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.