AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
'Opel Calibra in 2013'
94
Opel laat een fameuze naam terugkeren: de Calibra! We moeten nog even geduld hebben, maar later in dit decennium krijgt Opel er een nieuwe coupé bij.
Althans, dat meldt Car Magazine. Opel bewaart de naam Calibra voor een coupé in het D-segment, net zoals het origineel. De auto gaat sterk op de GTC Concept lijken, de concept-car die Opel op de Autosalon van Genève in 2007 liet zien. Die was de voorbode voor de Insignia, die op zijn beurt weer als basis dient voor de Calibra.
Onder de kap komen de potentere motoren uit het Insignia-gamma te liggen. Reken in ieder geval op de 1,6-liter turbomotor (180 pk) en de 2,0-liter turbomotor (220 pk). Als de Calibra komt, is het inmiddels 2013. Daarom kunnen wij ons goed voorstellen dat de dorstige 2,8-liter V6 turbomotor het veld ruimt voor een viercilinder.
Klein probleempje: om winst te maken op de Calibra, moet GM jaarlijks minimaal 30.000 exemplaren verkopen. Vandaar dat er ook een Buick-derivaat komt. Dat kan voor extra verkopen in met name de Verenigde Staten en China zorgen.
Onder de kap komen de potentere motoren uit het Insignia-gamma te liggen. Reken in ieder geval op de 1,6-liter turbomotor (180 pk) en de 2,0-liter turbomotor (220 pk). Als de Calibra komt, is het inmiddels 2013. Daarom kunnen wij ons goed voorstellen dat de dorstige 2,8-liter V6 turbomotor het veld ruimt voor een viercilinder.
Klein probleempje: om winst te maken op de Calibra, moet GM jaarlijks minimaal 30.000 exemplaren verkopen. Vandaar dat er ook een Buick-derivaat komt. Dat kan voor extra verkopen in met name de Verenigde Staten en China zorgen.
Lees ook
Nieuws

Nieuwe Dacia Duster scherper dan ooit - Vooruitblik
Praktijkverbruik

Praktijkverbruik Nissan Qashqai: welk verbruik realiseert populaire cross-over?
Praktijkverbruik

Praktijkverbruik: is de Audi A1 (2010 – 2018) een zuinige keuze?

Classics - Deze Volkswagen Polo G40 kent bijna niemand
Designreview

Designreview Alfa Romeo Tonale: 'simpelweg aanstootgevend'
20 jaar terug

Bij de eerste BMW X3 moesten we echt zoeken naar concurrenten
Lezersreacties (94) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.