AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Onthuld: BMW 6-serie Cabrio
Dit zijn ze dan, de eerste foto's van de BMW 6-serie cabriolet. Op de Detroit Motor Show staat 'ie in het echt.
Dit zijn ze dan, de eerste foto's van de BMW 6-serie cabriolet. Op de Detroit Motor Show staat 'ie in het echt.
BMW koos voor een softtop en niet voor een metalen exemplaar, zoals tegenwoordig de mode is. Dan zou de auto waarschijnlijk ook te zwaar worden, met z'n 1.815 kg is het weliswaar geen zwaargewicht, veel méér kilo's zou het dynamische karakter van de auto te veel aantasten. Het dak, met twee 'vinnen' als C-stijl, laat zich – tot een snelheid van 30 km/h - in 25 seconden elektrisch in de kofferbak zakken. Er blijft dan nog 300 in plaats van 350 liter bagageruimte over. Tussen die 'vinnen' staat een verwarmbaar glazen ruitje dat je kunt laten zakken zodat je met het dak erop toch nog wat frisse lucht hebt.
Als de 6-serie cabrio in het voorjaar van 2004 leverbaar wordt, is deze 645 Ci voorlopig de enige keuze. Da's allerminst behelpen, overigens. Onder de lange kap ligt een 4,4-liter V8 met 333 pk en een koppel van 450 Nm. Daarmee sprint je in 6,2 seconden (automaat 6,8) naar de 100 en zoals gebruikelijk is het feest bij 250 km/h afgelopen als de begrenzer ingrijpt. Er zijn drie zesversnellingsbakken beschikbaar: een 'gewone' handbak, een automaat en de razendsnel schakelende SMG-bak, een gerobotiseerde handbak met flippers aan het stuur. De 6-serie zit goed in de elektronische hulpmiddelen, we noemen DSC (stabiliteitscontrole), Dynamic Drive (gaat overhellen in bochten tegen), actieve besturing, 'Kurvenlicht' (lichtbundel draait mee in de bocht). Als optie is een head up-display leverbaar dat informatie 'op' de vooruit projecteert. De 645 Ci wordt standaard afgeleverd op 18-inch wielen met brede 245/45 R18-banden. In Duitsland moet de 645 Ci Cabrio 80.000 euro kosten. Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend maar als je bedenkt dat de Coupé minimaal € 101.000 moet opbrengen, zal de cabrio in ieder geval niet goedkoper zijn.
BMW koos voor een softtop en niet voor een metalen exemplaar, zoals tegenwoordig de mode is. Dan zou de auto waarschijnlijk ook te zwaar worden, met z'n 1.815 kg is het weliswaar geen zwaargewicht, veel méér kilo's zou het dynamische karakter van de auto te veel aantasten. Het dak, met twee 'vinnen' als C-stijl, laat zich – tot een snelheid van 30 km/h - in 25 seconden elektrisch in de kofferbak zakken. Er blijft dan nog 300 in plaats van 350 liter bagageruimte over. Tussen die 'vinnen' staat een verwarmbaar glazen ruitje dat je kunt laten zakken zodat je met het dak erop toch nog wat frisse lucht hebt.
Als de 6-serie cabrio in het voorjaar van 2004 leverbaar wordt, is deze 645 Ci voorlopig de enige keuze. Da's allerminst behelpen, overigens. Onder de lange kap ligt een 4,4-liter V8 met 333 pk en een koppel van 450 Nm. Daarmee sprint je in 6,2 seconden (automaat 6,8) naar de 100 en zoals gebruikelijk is het feest bij 250 km/h afgelopen als de begrenzer ingrijpt. Er zijn drie zesversnellingsbakken beschikbaar: een 'gewone' handbak, een automaat en de razendsnel schakelende SMG-bak, een gerobotiseerde handbak met flippers aan het stuur. De 6-serie zit goed in de elektronische hulpmiddelen, we noemen DSC (stabiliteitscontrole), Dynamic Drive (gaat overhellen in bochten tegen), actieve besturing, 'Kurvenlicht' (lichtbundel draait mee in de bocht). Als optie is een head up-display leverbaar dat informatie 'op' de vooruit projecteert. De 645 Ci wordt standaard afgeleverd op 18-inch wielen met brede 245/45 R18-banden. In Duitsland moet de 645 Ci Cabrio 80.000 euro kosten. Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend maar als je bedenkt dat de Coupé minimaal € 101.000 moet opbrengen, zal de cabrio in ieder geval niet goedkoper zijn.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Achtergrond
Z9, waar kennen we dat ook alweer van? Precies, van deze BMW Concept
Proefrit
BMW 635 CSi - Verslavend en dan is dit niet eens de M
Nieuws
‘BMW 6-serie keert terug in plaats van 8-serie’
Designreview
Designreview BMW 635 CSi: ‘Een waardig opvolger tekenen van een icoon kan dus wel’
Achtergrond