AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Ontdek Tesla's Tilburg Testtrack - AutoWeek LAB

95 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Lezersreacties (95)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 6
Ontzettend leuk. Ik en m'n familie gaan er binnenkort ook naartoe
Daniel S001
Daniel S001
  • 5
Kempenaer, hoe is het toch mogelijk dag je niet als eerste een zure reactie geeft op deze video?
bonbon
bonbon
  • 5
MOOI gemaakt ik kijk er naar uit om ooit een tesla te bezitten
kijk ook eens wat de echte meneer TESLA voor dingen gedaan heeft.
Deze man is echt onderschat.
Pink Panther
Pink Panther
  • 1
Is dit nu echt een fabriek? Ik meende dat men alleen de accupakketten monteerde op reeds in de US geassembleerde auto's.
Weet iemand dat?
Anoniem
Anoniem
  • 2
Ik kijk liever naar de assemblage van een mooie brandstofmotor.
Anoniem
Anoniem
  • 4
Leuk item, meer van dit werk AW!
maverick2015
maverick2015
  • 4
Ik vind het leuk voor de bezoekers, maar eerlijk gezegd vind ik het rijden in een Tesla ongelofelijk saai. Het is een hele snelle iPad op wielen, maar de auto heeft geen hart. Je hoort geen motor gaan en de besturing is best wel gevoelloos. Gevoelloze besturing is opzich niets mis mee, maar een snelle auto hoort wel gevoel te hebben in de besturing. Matige ervaringen in een Tesla.
MLab
MLab
  • 2
Hebben de AWTestpane, leden allemaal een plaat voor hun kop?
Meneer Tesla zit met helmpje op achter het stuur en last zijn gasten zonder veiligheids middelen instappen.

Dit kan echt niet van Tesla.
Trouwens, ik begrijp AW en de 3 lezers ook niet.
Anoniem
Anoniem
  • 4
Ik zit al langer te denken aan een schifting : autoweek E en autoweek .
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ALFA JOHNNY

Idee met potentie.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Valt me sterk op dat alles wordt gezet op de acceleratie . Als je in de buurt bent van Munchen , daar hebben ze een Model Tram , gaat net zo hard.

#milieutoch
Anoniem
Anoniem
  • 1
Schandalig dat drie van zulke aardige mensen geen Tesla kunnen rijden... overheid doe hier iets aan.

OT: Apple' achtige constructies daar in Tilburg. Als er een naheffing volgt is Musk helemaal failliet!
BMW i5
BMW i5
  • 8
Toch gaaf dat ik dit iedere dag mag ervaren. Stap er ook iedere dag met een grijns uit.
Hiervoor 535d gereden. Heb het geen dag gemist.

@pink panther: een tesla wordt in USA klaargemaakt en getest. Wordt vervolgens in 4 delen gedessembleerd en verscheept naar Tilburg. Hier worden de 4 delen weer in elkaar gezet en worden er aanvullende controles gedaan zoals in de film te zien.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Enorme hoop artikelen op Autoweek over Tesla, echt opvallend. Net zoals de kritiekloze benadering van het merk door de AW-medewerkers.
Tesla appelleert aan het achtbaangevoel bij een bepaald publiek. Volledig onder de indruk zijn ze dan. Het heeft iets infantiels, dat wel.
De chauffeur van naar ik aanneem Tesla zet voor de zekerheid maar een helmpje op. Voorkennis speelt wellicht een rol... Het had tesla gesierd als ze de gewillige slachoffers voor deze promo/advertorial ook een butsmuts hadden toegeschoven.
De electromotor is al decennia in staat tot het op een betrouwbare manier leveren van meer dan voldoende kracht om nog veel zwaardere voertuigen dan auto's aan te drijven. Treinen bijvoorbeeld.
Daar zit het probleem ook niet. De accu is al meer dan honderd jaar in ontwikkeling en dat blijft een dingetje zal ik maar zeggen...
Verder aardig om de assemblagehal een keer te zien. Wanneer gaat AW andere automerken op zo'n gedienstige behandeling trakteren? Of, wat kost dat?
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ dave thuis
Ik sla even over.

@ daniels s
U noemt het zuurheid. Ik (en velen met mij) een kritisch constructieve houding. ;-)
Anoniem
Anoniem
  • 4
Leuk filmpje. Tesla heeft zijn pr en marketing prima voor elkaar in ieder geval. Alleen daarin zijn ze intussen al een voorbeeld voor de rest.
Bernd Plok
Bernd Plok
  • 8
Goed alternatief voor al die VAG diarree van de afgelopen twee weken. Laat goed zien dat het einde van plof en fossiel dichtbij is.
Anoniem
Anoniem
  • 6
Gave Reportage! Gaaf en indrukwekkend die acceleratie van de Tesla.
Anoniem
Anoniem
  • 6
Dat maagdelijk wit met rode accenten ziet er ook zo ontzettend gaaf uit. Aantrekkelijke omgeving om in te werken lijkt me.

Bijna iedereen vindt het rijden in een Tesla Model S een onwaarschijnlijke ervaring. Ik heb wel 100 mensen in mijn Tesla gehad en ze wel zelf laten rijden. Allemaal lyrische reacties en de actieradius van 400 km wordt door niemand als een onoverkomelijk probleem gezien.
Anoniem
Anoniem
  • 5
Dit is onthullender dan de laatste 20 VAG 'spionagefilmpjes' bij elkaar.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Complimenten voor de Nederlandse ingezeten die dit Tesla complex hebben bewerkstelligd, gebouwd en iedere dag weer tot een succes maken.

Ik vond dat dat ook wel eens gezegd mocht worden en vind dat we best een beetje trots mogen zijn dat we dit stuk industrie in ons land hebben.
Dave thuis
Dave thuis
  • 5
sommige mensen kunnen niet tegen verbetering. die willen alles bij het oude houden. Kempenaer, heb je een smartphone of bel je nog met een nokia 3310?
Anoniem
Anoniem
  • 3
DAVE THUIS:

Bakeliet met draaischijf.
Dave thuis
Dave thuis
  • 1
@ModelS: ja wie weet. Ik zie het net als met een mobieltje. vroeger moest het allemaal zo klein mogelijk. Nu met een smartphone is juist een wat groter scherm fijner en je kan er veel meer mee. Het grote nadeel van een smartphone is dat ie nagenoeg elke nacht aan de lader hangt om de volgende dag er weer volop tegen aan te gaan. Is dat erg? Nee, je past je erop aan, want je wilt niet meer met bv een nokia 3310. Zo ook met auto's.
Daniel S001
Daniel S001
  • 3
@kempenaer:
Ik zie niets "kritisch constructiefs" in het kwalificeren van mensen die onder de indruk zijn van het acceleratievermogen van een Tesla als "infantiel". Dat klinkt toch vooral heel zuur...
nitro68
nitro68
  • 2
Kempenear durft niet eens in een Model S te gaan rijden, hij is als de dood dat hij zijn stelling wbt deze auto drastisch moet bijstellen als hij de ervaring heeft gehad.
En dan bedoel ik niet een paar keer hard optrekken maar een week normaal gebruiken............zijn al zijn vooroordelen als sneeuw voor de zon gesmolten.
BDND
BDND
  • 1
Het enige "zure" was de blonde dame in het filmpje.

Ot: leuk om te zien hoe het daar in de tesla fabriek gaat en ze zelfs een Tour hebben georganiseerd.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Fabriek? Belasting ontwijk station..
Anoniem
Anoniem
  • 0
wat een tenenkrommend kinderachtige video. is dus een 10 minuten durende reclame voor tesla. en dan de autopilot: raar dat de"autopilot" een helm draagt. de hele video doet me denken aan een groep tieners die voor het eerst hun idool gaan ontmoeten. goeie marketing van tesla.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ppep , vertellen dat je autonoom rijdt is qua marketing nu niet bepaalt in orde. Denk dat Tesla maar eens moet stoppen met marketing , de marketing van de mankementen nemen het nu ruim over .
Anoniem
Anoniem
  • 0
...ja een filmpje voor de hebberige , niets van auto''s wetende mens . Enkel , niemand heeft er 80 tot 160.000 euro liggen , derhalve enkel voor de belastingtijgers .
Stond laatst bij het vliegveld te wachten op de shuttle , ook een Tesla al klaarkomend (de bestuurder dan..) op zijn max optrekkend ( erg veel bodyrol, terzijde..). Hij dacht dat die mensen er voor hem stonden . Nee , idioot ,wij wachten op de shuttle.
Daniel S001
Daniel S001
  • 3
@alfa johnny:
Ook u toont wel een zeer grote mate van zuurheid. Ik kan mij toch niet voorstellen dat een groot visionair als u zich verdiept tot een dergelijke zuurheid. Slecht geslapen?

Groet, Daniel (die inmiddels ruim 90.000 vrijwel probleemloze km heeft gereden in zijn p85, maar ongetwijfeld de uitzondering zal zijn die de regel van visionair alfa Johnny bevestigt)
Anoniem
Anoniem
  • 3
@Bofkont, spreek lekker voor jezelf.

Ik ben autoliefhebber en kan echt genieten van een Tesla. Er is geen andere auto die zo soepel rijdt.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@daniel , de zuurheid ligt , wellicht , gelegen in het feit dat ik appelazijn en zelfgemaakte probiotica , zijnde kefir , consumeer.
Vind daniel bovengetoonde test wel van niveau dan , ik zou mij ter plaatste zwaar slecht voelen als ik dat moest ondergaan .
Een autoliefhebber snapt dit alles sowieso niet .
Als je alleen maar halleluja mag oreren ......ik merk meer en meer dat mensen in een AUdi en een Tesla erg licht geraakte mensen zijn . Zal mijn therapeut eens vragen ...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Mijn visie is dat een 2500 kg grondstoffen mastodont , slechts voor het grootste deel de belastingbetaler gedragen en voor 95 % vuil tankt, geen oplossing is voor het milieu probleem . Mocht dat voor de EV nog van toepassing zijn (..) . Het lijkt er nu meer en meer op dat de EV en de Tesla in het bijzonder een orgasme moet aanwakkeren als op de kermis in Tilburg . En dat mag wat kosten , voor u allen dan wel.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Gepower .. soepel rijden : een auto moet bokken , rauw aanslaan (met ochtendhumeur dus..) straf schakelen , een direct stuurgedrag hebben en een opzwepende sound .
Bedoel je dat ?
Anoniem
Anoniem
  • 0
isnogood , nou ja , Tesla is nu niet gevestigd om belasting af te dragen . Wel een liefhebbersplaats voor de trotse fiscustijgers .
Anoniem
Anoniem
  • 3
@ALFA JOHNNY

Dit zinnetje van u zegt veel:
"Een autoliefhebber snapt dit alles sowieso niet ."

Ten eerste Is snappen kennelijk een probleem bij u. Op zich niet verwijtbaar.
Daarnaast is er sprake van liefde. Dat lijdt in uw geval kennelijk tot blindheid.
Daar bovenop lijdt dit tot een vorm van zelfprojectie door uw beperkte vorm van autoliefde tot algemene waarheid te verheffen.

Het lijkt raadzaam om met uw combinatie van IQ en EQ terughoudendheid te betrachten.
Anoniem
Anoniem
  • 2
@modelz , ik zou graag met u over de inhoud willen praten , u speelt ingegeven door uw emoties erg op de man. Dit mag niet volgens de huisregels , hetgeen u als ontwikkelt persoon niet zou moeten willen en daarnaast heeft u het over het EQ , dat is daar nu juist een onderdeel van ... welke u hier zelf niet bepaald laat zien .
Anoniem
Anoniem
  • 0
Tesla rijders zijn zooo gevoelig ...
Een Alfa Romeo rijder heeft dat allemaal al ondergaan , decennia lang maar rijdt voor zichzelf . Zal dat het verschil zijn ?
Anoniem
Anoniem
  • 2
@Alfa Johnny, ik snap je reactie niet?

Misschien snap je pas wat ik bedoel als je in een Tesla gereden hebt.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Die Tesla liefhebbers hebben een lange lul met een dun voorhuidje. Ze zijn wel erg snel op de pik getrapt als het over Tesla gaat. Dat terwijl de aangevoerde argumenten toch vaak feiten zijn. Ik kan de bijdrage van Alfa wel waarderen. Ik heb ook niet zoveel met dat over het paard getilde Tesla. (Schande voor mr. Tesla dat zijn naam zo misbruikt word voor kapitalistisch gewin)
Anoniem
Anoniem
  • 2
@Isnogood: Ik ga niet steeds dat geroeptoeter discussieren.

Ik heb al vaker aangedragen dat de elektrische auto veel schoner is, zelfs al rijdt deze op stroom van een kolencentrale. Maar gelukkig gaan kolencentrales alleen maar minder worden.
Maar zelfs lokale luchtkwaliteit verbeterd omdat een kolencentrale veel meer NOx en andere ellende binnenhoudt dan een brandstof auto.

En je kunt het wel een 2500kg grondstoffen bak noemen: ten eerste wegen ze tussen de 1950kg en de 2250kg. Ten tweede, heb je ook even gekeken wat de concurrentie weegt? De luxe limo's van de andere merken zijn iets lichter, maar zoveel scheelt het allemaal niet.
Anoniem
Anoniem
  • 1
En voor Nikolai Tesla is het hartstikke mooi dat zijn vindingen gebruikt worden. En dan met zijn naam erbij.

En dus niet de naam van Edison.
Anoniem
Anoniem
  • 1
gepower , je snapt me niet omdat je geen autoliefhebber bent ,kennelijk.

ps. van domme ( d.h. electrische) acceleratiekracht wordt ik niet opgewonden .
Ik zat laatst in de electro metro van Munchen en keek alleen maar naar de meisjes. Zegt dat niet veel , zoniet alles ?
Anoniem
Anoniem
  • 1
gepower , waarom zo 1 grote bak als milieu je punt is ?
Victor
Victor
  • 3
@allemaal

Ik raad jullie aan dit soort discussies goed te bewaren. Leuk om over een jaar of 15 nog eens te lezen als hopelijk bijna iedereen elektrisch rijdt, ehh sorry zich laat rijden.

Wat zou dat trouwens fantastisch zijn. Voor alle mensen die langs de snelwegen wonen. Voor al onze kinderen. Stel je zit in je tuin en je hoort niet continue die herrie.

Ik ben een echte petrolhead en gek van auto's met brandstofmotoren. Maar het zou toch mooi zijn als dat alleen nog maar hobby is en we voor onze vervoersbehoefte niet meer allemaal met 1000 kilo blik met eigen plofmotor iedere morgen en avond gezamenlijk Nederland vies maken.

Onze grootouders kende een Nederland zonder overdosis stinkauto's en onze (klein)kinderen hopelijk ook.
nitro68
nitro68
  • 2
VICTOR:

Het "Lawaai" van een EV bij 100 en hoger is niet zo heel veel mider, wel het gebrek aan uitstoot.
Bandengeruis en windgeruis is niet veel anders.
Qua geluid zou ik met uitsluitend EV's ook niet langs een snelweg willen wonen.
Victor
Victor
  • 1
Langs een snelweg misschien niet zo veel verschil maar in de stad heel wat met al dat optrekken. Als alleen al eerst alle scooters en motoren electrisch werden.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Psst, Victor: https://goo.gl/iXAOxE
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ dave thuis
Smartphone. Ook iedere dag zo goed als leeg. Stopcontacten heb je overal en al rijdend met een auto met ice kun je ook je smartphone opladen. De beperkingen van de accu zijn hier dus een minder groot probleem.

@ daniel s
Kleine nuancering. Ik heb die mensen niet infantiel genoemd, wel het zo onder de indruk zijn van het achtbaangevoel dat tesla oproept.

@ nitro
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb veel respect voor hetgeen Musk en Tesla tot nu toe neergezet hebben. Ik zie grote voordelen in de electromotor, de accu is de sterk beperkende factor. De fiscale voordelen zijn enorm en worden te vaak met drogredenen goedgepraat. Als laden zo lang duurt, moet de actieradius net enorm zijn om dat nadeel te compenseren.
Anoniem
Anoniem
  • 3
@victor ''Stel je zit in je tuin en je hoort niet continue die herrie.''

Bedenk dat de bandenherrie bijna altijd de motor overstemt , kijk eens welke er onder een Tesla liggen...
Anoniem
Anoniem
  • 0
@GEPOWER: Het is maar wat je soepel noemt. IK vond het wel een leuke wagen om te verplatsen, maar niet om echt mee te rijden. Niet dat dit slecht is , alles behalve dan dat, maar er zijn gewoon veel leukere wagens om mee te rijden.
Verder denk ik dat er met de komst van de electro motoren er nog heel veel leuke wagens komen wanneer ze het accu gewicht kunnen terugdringen. Bakken met power en een licht gewicht.
Het enige wat roet in het eten gaat gooien is dat we niet meer mogen rijden omdat alles autonoom moet zijn.
Anoniem
Anoniem
  • 0
GEpower, even inlezen over het leven van Tesla, dat ligt namelijk toch net iets anders
Victor
Victor
  • 2
@nobody in particulair
Mooie link. Mooie blog. En zeker weten. Want als je er nu al rationeel over nadenkt en wat we doen in de tijd zet...

@ alfa nog wat
Onzin. Als ik in de tuin zit hoor ik geen bandengeruis. Nagelende diesels, soms een prachtige BMW 6 in lijn die de tunnel in rijdt, vooral veel scooters en ga zo maar door.

t is dubbel want ik houd ook van een mooi motorgeluid. De V6 van Alfa is bv prachtig En de boxer in een 33 ook. Maar niet altijd en overal en continu.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wij hebben thuis een model x
Anoniem
Anoniem
  • 0
Nee we hebben thuis geen model x
Anoniem
Anoniem
  • 1
Wel een mooie en snelle wagen en hij rijd soepel en heeft weinig
Weerstand en hij rijd stil en zuinig
Anoniem
Anoniem
  • 3
Sommige van de reacties hierboven zijn kostelijk materiaal om te bewaren. Wat zal dat een geglimlach opleveren over een jaar of twintig.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Victor , boven de 80 km/h overstemt het bandengeluid van een auto die van de motor.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Victor , anders verhuizen . Verbaas me ook altijd die klachtgeschriften van Schiphol omwonenden . Hoe ben je daar ook komen wonen dan ?
Anoniem
Anoniem
  • 3
@*Victor*: helemaal met je eens. Hobbyisten lekker in een V6 laten rijden. De rest in een full EV. Schoner, stiller, het rijdt veel fijner, nauwelijks onderhoud. Geen smogvorming meer op een warme zomerse dag. Geen giftige dampen meer in een parkeergarage. De fiscale voordelen moeten uitgebreid worden om de particulier ook in een full EV te krijgen. Zodra de kritische massa in een full EV rijdt, kunnen de fiscale prikkels eraf. Het gaat gebeuren. Er zitten hier een paar fossiel activisten op dit forum, maar dat is een te verwaarlozen minderheid. Ze reageren fel, als een kat in het nauw. Bijna iedereen die ik in het dagelijks leven spreek, is enthousiast over elektrisch rijden en wil dat ook graag tzt. Dat is ook een feit @Alfa.
Anoniem
Anoniem
  • 0
niet schoner , rijdt niet fijner , wellicht zelfs meer onderhoud zijn nu al de berichten .
Realisten zijn geen fossiele activisten . Jij rijdt bijna voor noppes en dat was de enige reden een EV te willen hebben . Dat heb je ooit gezegd .
De auto is maar voor een paar procent verantwoordelijk voor het milieu . Een aanpak bij de basis kan slechts het milieu ''redden'' Ik weet hoe .
Een buitenproportionele subsidie alsmede enorme lasten voor andere type auto''s snapt niemand .
Anoniem
Anoniem
  • 0
Een auto is een comsumptie product , als onderdeel van een marktwerking . Die is er nu niet , wel een ontwrichting van formaat . Dealers weten dit ook en uiten zich hierover (er is immers ook nog een lange termijn .)
Feit , 0.6 procent is nu EV , waarvan 98.6 % zakelijk . Need i say more ?
Bernd Plok
Bernd Plok
  • 4
Zeg Alf Sjonnie, is het een idee dat je je armlastige frustraties gewoon verder bespreekt met je psychiater, of met Anita (je vrouw)? Jouw plaat (in die tijd leef jij kennelijk) blijft almaar hangen. Je gaat tekeer met sterk verouderd cijfermateriaal. Verder hoef je niet iedereen ervan te overtuigen dat rondrijden in verschrikkelijke ouwe meuk jouw hobby is. Dat geloof ik zonder moeite. Gewoon weer even rustig worden en genieten van je zondag.
Anoniem
Anoniem
  • 2
@ BERND PLOK

Laat A Johnny maar even met rust. Hij is een beetje aangebrand door het verlies van zijn geliefde maar o zo gevaarlijke zwaar gesubsidieerde tankstation langs de A12.
Anoniem
Anoniem
  • 3
@Alfa: ,,Dat heb je ooit gezegd''. Je mag me best citeren hoor, maar doe het dan wel zorgvuldig en eerlijk. Op deze manier wordt het wel een beetje gênant. De feiten nogmaals: een full EV is schoner (zie TNO rapport), rijdt tien keer zo soepel als zo'n hort-en-stoot-bak, biedt instant koppel, is stiller, is veiliger door het ontbreken van een zwaar motorblok, biedt meer bagageruimte, accelereert niet als een lamme slak, biedt one pedal driving (de allerfijnste eigenschap van een full EV!!) en vergt nog niet de helft aan onderhoud. 95% realiseert zich dat terdege en wil het ook, zodra de kans er is. Om dat moment te bespoedigen, zijn fiscale stimulansen nodig voor particulieren.
Anoniem
Anoniem
  • 0
modelz , iets (..) meer niveau en je had antwoord.
Anoniem
Anoniem
  • 0
nou de club van belastingtijgers heeft zich gevormd ...
als ik slechts een huis kan bewonen als de belastingdienst eraan mee betaald ...

ik dacht dat ondernemer zijn geld verdienen is . Nu moet de fiscus en de BV en de auto overeind houden .
Anoniem
Anoniem
  • 0
''Om dat moment te bespoedigen, zijn fiscale stimulansen nodig voor particulieren.''

nee eerst die 95 % aanpakken . De maatregelen van de regering hebben dit ook door , en dat autotjes stimuleren markontwrichtend is en het milieu niet bepaald helpt. Deze is immers maar voor een paar procent een aandeel in het milieu.

Bernd , mensen als jij zijn op verjaardagsfeestjes vaak heel erg stil, verlegen zelfs . Lekker dat je op een forum toch even jezelf kan zijn .
Anoniem
Anoniem
  • 0
als vanaf nu de groepsdynamiek je niet anders laat worden dan wanneer je alleen bent ....
Anoniem
Anoniem
  • 0
er zijn autoliefhebbers en subsidieliefhebbers !
Anoniem
Anoniem
  • 3
@Alfa: ook met die 95% is het al veel schoner. Zie TNO rapport. Je sluit graag dingen uit. Ik geloof echter dat een groter aandeel schone energie en meer mensen in een full EV hand in hand gaan. Ik zie geen reden waarom niet. Je mag blij zijn dat er pioniers zijn, die ook voor jou alle risico's lopen, de initiële ongemakken ondergaan en de hoge investeringskosten betalen. Ik vind het daarom meer dan terecht dat er belastingkortingen zijn voor die groep. Zij zorgen immers voor een schonere toekomst, waarvan iedereen gaat profiteren. Alleen al o.a de te verwachten dalende kosten in de gezondheidszorg en frisse lucht in alle leefgebieden. Het één sluit het ander niet uit, maar je begint ergens. En je begint daar waar je het snelst progressie kunt boeken. En dat is de auto sector die prima alternatieven biedt. De alternatieven in de scheep- en luchtvaart liggen nog minder voor het oprapen, maar ook daar gebeurt veel.
Anoniem
Anoniem
  • 3
@Alfa: ,,Er zijn autoliefhebbers en er zijn subsidieliefhebbers''. Nogmaals, het is geen subsidie. Er moet namelijk eerst geld verdiend worden om een fiscale korting te krijgen. Subsidie krijg je ongeacht wat je verdiend. Ja of nee? Uw belastingmoraal is onwaarschijnlijk hoog. Ik ben echter bang dat u er alles aan zult doen om mee te liften met welk fiscaal voordeeltje dan ook, zolang het u maar uitkomt.
Anoniem
Anoniem
  • 3
@Alfa: laten we het eens over een geheel ander boeg gooien, anders wordt het zo saai. De full EV biedt immers zoveel voordelen. VEILIGHEID in het verkeer en het aantal verkeersdoden. Feit is dat je in een Tesla veel veiliger bent door het ontbreken van een zwaar motorblok. Dus minder verkeersdoden en minder kosten in de gezondheidszorg door een stevige afname van zwaargewonden met alle operatieve en herstelkosten van dien. Jij wil nu niet betalen aan de fiscale kortingen op full EV's. Ok, prima! Maar wie zegt dat mensen straks nog willen betalen voor die kerel die zo nodig in een fossiel wilde rijden en nu de samenleving tienduizenden euro's aan gezondheidszorg kost, na dat zware ongeval, waarbij die V6 motor zijn knieschijven verbrijzelde? Je kunt er heel verschillend naar kijken.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Is Alfa Johnny eigenlijk een undercover sales agent voor Tesla?
Hij geeft steeds voorzetten die genadeloos worden ingekopt.
Musk zal hem dankbaar zijn.
Kees DF Jetson
Kees DF Jetson
  • 2
@Alpha Johnny "Bernd , mensen als jij zijn op verjaardagsfeestjes vaak heel erg stil, verlegen zelfs . Lekker dat je op een forum toch even jezelf kan zijn"

Vanmorgen weer een beetje bijgelezen. Niks bijgeleerd. Wel erg verbaasd over één post. De bovenstaande.

Wie had er ook weer iets tegen "op de man spelen"..? Dieptepunt, AJ.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@quenie , reactie op 19.31 . Juist een motorblok maakt onderdeel uit van de passieve veiligheid van een auto .
ps. hier nog een rapport dat meldt dat de stijgende Co2 uitstoot de auto niet kan worden aangeschreven ...http://www.autoblog.nl/nieuws/wegverkeer-veroorzaakt-maar-106-van-broeikasgas-87012
Kees DF Jetson
Kees DF Jetson
  • 1
@AJ "Juist een motorblok maakt onderdeel uit van de passieve veiligheid van een auto." Heb je hier een bron of uitleg bij? Staat omgekeerd evenredig aan wat ik altijd heb geleerd c.q. begrepen..?

"ps. hier nog een rapport dat meldt dat de stijgende Co2 uitstoot de auto niet kan worden aangeschreven"
Ik zie geen rapport, slechts een flowchart met data uit 2012, zonder vergelijkende cijfers? Hoe kom je aan jouw conclusie? En wat betekent die conclusie? Een bijdrage van 10,4% is geen verdere inspanning waard?
Anoniem
Anoniem
  • 0
''Hoe kom je aan jouw conclusie?''
kwestie van de flowchard lezen welke onderdeel is van een rapport .

''Een bijdrage van 10,4% is geen verdere inspanning waard?'' De stijging van de co2 kan de auto.......


ps. een auto , een tesla in het bijzonder, heeft ook een motorblok die zwaar is . Het totaalgewicht van de tesla heeft daarnaast consequenties indien een botsing op de overwegend in NL zijnde b-segmenters .
Anoniem
Anoniem
  • 0
''Maar wie zegt dat mensen straks nog willen betalen voor die kerel die zo nodig in een fossiel wilde rijden en nu de samenleving tienduizenden euro's aan gezondheidszorg kost, na dat zware ongeval''

Ik meen dan ook bij deze deze stelling (2) te hebben ontkracht .
Kees DF Jetson
Kees DF Jetson
  • 1
In de flowchart lees je niet eens dat de CO2 uitstoot stijgt, AJ, laat staan dat "de stijgende Co2 uitstoot de auto niet kan worden aangeschreven" ...

De vraag naar de bijdrage aan de passieve veiligheid van het motorblok is nog niet beantwoord (toch?), en ik ben oprecht benieuwd.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Alfa: Ik snap dat je mijn stelling heel snel wil ontkrachten, dat ijs wordt anders veel te glad voor je. Straks gaan mensen je nog echt egocentrisch vinden. ;-) Ik vraag me echter af of iemand je nog geloofwaardig vindt na je stelling dat een motorblok onderdeel uitmaakt van de passieve veiligheid van een auto. Ofwel beste mensen: onze zeer gewaardeerde vriend Alfa gaat bewijzen dat een zwaar motorblok onder de motorkap een stuk veiliger is dan GEEN motorblok onder diezelfde motorkap. Laten we hem de kans geven!
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Alfa: Mooi rapport. Drie dingen:

(1) Ik vind 10% nogal veel eerlijk gezegd. En bovendien heel eenvoudig om die 10% te elimineren. Daar kan een groots denkend mens als jij het toch niet mee oneens zijn.

(2) Citaat uit rapport: ,,Het aandeel CO2 afkomstig van fossiele brandstoffen en industriële processen is ten opzichte van het vorige meetpunt met 2% gestegen naar 67% van het totaal.'' Ik mag toch wel zeggen dat Tesla met zijn GigaFactory, die 100% energie neutraal is, het goede voorbeeld geeft aan deze 67% hoe je een industriëel proces OOK kunt inrichten. Daar lopen ze ook al voor de troepen uit kennelijk.

(3) Percentages zeggen niet alles hè. Uiteindelijk blijft het geheel aan uitstoot 100%, ongeacht de hoeveelheid uitstoot. ;-)
Anoniem
Anoniem
  • 0
wat een belerende behandeling van de bezoekers. tesla zal autoweek wel weer veel geld hebben betaald voor deze belachelijke video.