Ontdek Tesla's Tilburg Testtrack - AutoWeek LAB
95 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Regelmatig organiseren wij onvergetelijke belevenissen voor leden van AutoWeek LAB, het grootste autotestpanel van Nederland. Ditmaal reizen drie geluksvogels af naar de hightech fabriek van Tesla in Tilburg om te ontdekken hoe een Tesla getest wordt voordat hij naar klanten gaat én om de unieke indoor testbaan zélf te ervaren. Met 146 kilometer per uur door een fabriekshal!
Wil jij ook gratis lid worden van AutoWeek LAB? Meld je dan snel en simpel aan op deze website!
Had je deze auto's al gezien?

Tesla Model S 100D 422 PK | Panoramodak | Leder interieur | LM velgen 21 inch | Metallic lak | Bovag garantie | NAP
- 2017
- 124.989 km

Tesla Model S 75D Base Autopilot, Pano, Leder 2018
- 2018
- 112.917 km

Tesla Model S 85D | All Wheel Drive | Adapt. Cruise | Camera | Leder | luchtvering
- 2015
- 60.621 km
Lees ook
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (95)
Reageren





kijk ook eens wat de echte meneer TESLA voor dingen gedaan heeft.
Deze man is echt onderschat.

Weet iemand dat?






Meneer Tesla zit met helmpje op achter het stuur en last zijn gasten zonder veiligheids middelen instappen.
Dit kan echt niet van Tesla.
Trouwens, ik begrijp AW en de 3 lezers ook niet.


Idee met potentie.

#milieutoch


OT: Apple' achtige constructies daar in Tilburg. Als er een naheffing volgt is Musk helemaal failliet!

Hiervoor 535d gereden. Heb het geen dag gemist.
@pink panther: een tesla wordt in USA klaargemaakt en getest. Wordt vervolgens in 4 delen gedessembleerd en verscheept naar Tilburg. Hier worden de 4 delen weer in elkaar gezet en worden er aanvullende controles gedaan zoals in de film te zien.


Tesla appelleert aan het achtbaangevoel bij een bepaald publiek. Volledig onder de indruk zijn ze dan. Het heeft iets infantiels, dat wel.
De chauffeur van naar ik aanneem Tesla zet voor de zekerheid maar een helmpje op. Voorkennis speelt wellicht een rol... Het had tesla gesierd als ze de gewillige slachoffers voor deze promo/advertorial ook een butsmuts hadden toegeschoven.
De electromotor is al decennia in staat tot het op een betrouwbare manier leveren van meer dan voldoende kracht om nog veel zwaardere voertuigen dan auto's aan te drijven. Treinen bijvoorbeeld.
Daar zit het probleem ook niet. De accu is al meer dan honderd jaar in ontwikkeling en dat blijft een dingetje zal ik maar zeggen...
Verder aardig om de assemblagehal een keer te zien. Wanneer gaat AW andere automerken op zo'n gedienstige behandeling trakteren? Of, wat kost dat?

Ik sla even over.
@ daniels s
U noemt het zuurheid. Ik (en velen met mij) een kritisch constructieve houding. ;-)




Bijna iedereen vindt het rijden in een Tesla Model S een onwaarschijnlijke ervaring. Ik heb wel 100 mensen in mijn Tesla gehad en ze wel zelf laten rijden. Allemaal lyrische reacties en de actieradius van 400 km wordt door niemand als een onoverkomelijk probleem gezien.


Ik vond dat dat ook wel eens gezegd mocht worden en vind dat we best een beetje trots mogen zijn dat we dit stuk industrie in ons land hebben.


Bakeliet met draaischijf.


Ik zie niets "kritisch constructiefs" in het kwalificeren van mensen die onder de indruk zijn van het acceleratievermogen van een Tesla als "infantiel". Dat klinkt toch vooral heel zuur...

En dan bedoel ik niet een paar keer hard optrekken maar een week normaal gebruiken............zijn al zijn vooroordelen als sneeuw voor de zon gesmolten.

Ot: leuk om te zien hoe het daar in de tesla fabriek gaat en ze zelfs een Tour hebben georganiseerd.




Stond laatst bij het vliegveld te wachten op de shuttle , ook een Tesla al klaarkomend (de bestuurder dan..) op zijn max optrekkend ( erg veel bodyrol, terzijde..). Hij dacht dat die mensen er voor hem stonden . Nee , idioot ,wij wachten op de shuttle.

Ook u toont wel een zeer grote mate van zuurheid. Ik kan mij toch niet voorstellen dat een groot visionair als u zich verdiept tot een dergelijke zuurheid. Slecht geslapen?
Groet, Daniel (die inmiddels ruim 90.000 vrijwel probleemloze km heeft gereden in zijn p85, maar ongetwijfeld de uitzondering zal zijn die de regel van visionair alfa Johnny bevestigt)

Ik ben autoliefhebber en kan echt genieten van een Tesla. Er is geen andere auto die zo soepel rijdt.

Vind daniel bovengetoonde test wel van niveau dan , ik zou mij ter plaatste zwaar slecht voelen als ik dat moest ondergaan .
Een autoliefhebber snapt dit alles sowieso niet .
Als je alleen maar halleluja mag oreren ......ik merk meer en meer dat mensen in een AUdi en een Tesla erg licht geraakte mensen zijn . Zal mijn therapeut eens vragen ...


Bedoel je dat ?


Dit zinnetje van u zegt veel:
"Een autoliefhebber snapt dit alles sowieso niet ."
Ten eerste Is snappen kennelijk een probleem bij u. Op zich niet verwijtbaar.
Daarnaast is er sprake van liefde. Dat lijdt in uw geval kennelijk tot blindheid.
Daar bovenop lijdt dit tot een vorm van zelfprojectie door uw beperkte vorm van autoliefde tot algemene waarheid te verheffen.
Het lijkt raadzaam om met uw combinatie van IQ en EQ terughoudendheid te betrachten.


Een Alfa Romeo rijder heeft dat allemaal al ondergaan , decennia lang maar rijdt voor zichzelf . Zal dat het verschil zijn ?


Misschien snap je pas wat ik bedoel als je in een Tesla gereden hebt.


Ik heb al vaker aangedragen dat de elektrische auto veel schoner is, zelfs al rijdt deze op stroom van een kolencentrale. Maar gelukkig gaan kolencentrales alleen maar minder worden.
Maar zelfs lokale luchtkwaliteit verbeterd omdat een kolencentrale veel meer NOx en andere ellende binnenhoudt dan een brandstof auto.
En je kunt het wel een 2500kg grondstoffen bak noemen: ten eerste wegen ze tussen de 1950kg en de 2250kg. Ten tweede, heb je ook even gekeken wat de concurrentie weegt? De luxe limo's van de andere merken zijn iets lichter, maar zoveel scheelt het allemaal niet.

En dus niet de naam van Edison.

ps. van domme ( d.h. electrische) acceleratiekracht wordt ik niet opgewonden .
Ik zat laatst in de electro metro van Munchen en keek alleen maar naar de meisjes. Zegt dat niet veel , zoniet alles ?


Ik raad jullie aan dit soort discussies goed te bewaren. Leuk om over een jaar of 15 nog eens te lezen als hopelijk bijna iedereen elektrisch rijdt, ehh sorry zich laat rijden.
Wat zou dat trouwens fantastisch zijn. Voor alle mensen die langs de snelwegen wonen. Voor al onze kinderen. Stel je zit in je tuin en je hoort niet continue die herrie.
Ik ben een echte petrolhead en gek van auto's met brandstofmotoren. Maar het zou toch mooi zijn als dat alleen nog maar hobby is en we voor onze vervoersbehoefte niet meer allemaal met 1000 kilo blik met eigen plofmotor iedere morgen en avond gezamenlijk Nederland vies maken.
Onze grootouders kende een Nederland zonder overdosis stinkauto's en onze (klein)kinderen hopelijk ook.

Het "Lawaai" van een EV bij 100 en hoger is niet zo heel veel mider, wel het gebrek aan uitstoot.
Bandengeruis en windgeruis is niet veel anders.
Qua geluid zou ik met uitsluitend EV's ook niet langs een snelweg willen wonen.


Daar maak je de grootste winst!
Een stad wordt dan weer leefbaar.


Smartphone. Ook iedere dag zo goed als leeg. Stopcontacten heb je overal en al rijdend met een auto met ice kun je ook je smartphone opladen. De beperkingen van de accu zijn hier dus een minder groot probleem.
@ daniel s
Kleine nuancering. Ik heb die mensen niet infantiel genoemd, wel het zo onder de indruk zijn van het achtbaangevoel dat tesla oproept.
@ nitro
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb veel respect voor hetgeen Musk en Tesla tot nu toe neergezet hebben. Ik zie grote voordelen in de electromotor, de accu is de sterk beperkende factor. De fiscale voordelen zijn enorm en worden te vaak met drogredenen goedgepraat. Als laden zo lang duurt, moet de actieradius net enorm zijn om dat nadeel te compenseren.

Bedenk dat de bandenherrie bijna altijd de motor overstemt , kijk eens welke er onder een Tesla liggen...

Verder denk ik dat er met de komst van de electro motoren er nog heel veel leuke wagens komen wanneer ze het accu gewicht kunnen terugdringen. Bakken met power en een licht gewicht.
Het enige wat roet in het eten gaat gooien is dat we niet meer mogen rijden omdat alles autonoom moet zijn.


Mooie link. Mooie blog. En zeker weten. Want als je er nu al rationeel over nadenkt en wat we doen in de tijd zet...
@ alfa nog wat
Onzin. Als ik in de tuin zit hoor ik geen bandengeruis. Nagelende diesels, soms een prachtige BMW 6 in lijn die de tunnel in rijdt, vooral veel scooters en ga zo maar door.
t is dubbel want ik houd ook van een mooi motorgeluid. De V6 van Alfa is bv prachtig En de boxer in een 33 ook. Maar niet altijd en overal en continu.



Weerstand en hij rijd stil en zuinig





Realisten zijn geen fossiele activisten . Jij rijdt bijna voor noppes en dat was de enige reden een EV te willen hebben . Dat heb je ooit gezegd .
De auto is maar voor een paar procent verantwoordelijk voor het milieu . Een aanpak bij de basis kan slechts het milieu ''redden'' Ik weet hoe .
Een buitenproportionele subsidie alsmede enorme lasten voor andere type auto''s snapt niemand .

Feit , 0.6 procent is nu EV , waarvan 98.6 % zakelijk . Need i say more ?


Laat A Johnny maar even met rust. Hij is een beetje aangebrand door het verlies van zijn geliefde maar o zo gevaarlijke zwaar gesubsidieerde tankstation langs de A12.



als ik slechts een huis kan bewonen als de belastingdienst eraan mee betaald ...
ik dacht dat ondernemer zijn geld verdienen is . Nu moet de fiscus en de BV en de auto overeind houden .

nee eerst die 95 % aanpakken . De maatregelen van de regering hebben dit ook door , en dat autotjes stimuleren markontwrichtend is en het milieu niet bepaald helpt. Deze is immers maar voor een paar procent een aandeel in het milieu.
Bernd , mensen als jij zijn op verjaardagsfeestjes vaak heel erg stil, verlegen zelfs . Lekker dat je op een forum toch even jezelf kan zijn .




Je hebt autoliefhebbers en gefrustreerde toesenbordridders.



Hij geeft steeds voorzetten die genadeloos worden ingekopt.
Musk zal hem dankbaar zijn.

Vanmorgen weer een beetje bijgelezen. Niks bijgeleerd. Wel erg verbaasd over één post. De bovenstaande.
Wie had er ook weer iets tegen "op de man spelen"..? Dieptepunt, AJ.

ps. hier nog een rapport dat meldt dat de stijgende Co2 uitstoot de auto niet kan worden aangeschreven ...http://www.autoblog.nl/nieuws/wegverkeer-veroorzaakt-maar-106-van-broeikasgas-87012

"ps. hier nog een rapport dat meldt dat de stijgende Co2 uitstoot de auto niet kan worden aangeschreven"
Ik zie geen rapport, slechts een flowchart met data uit 2012, zonder vergelijkende cijfers? Hoe kom je aan jouw conclusie? En wat betekent die conclusie? Een bijdrage van 10,4% is geen verdere inspanning waard?

kwestie van de flowchard lezen welke onderdeel is van een rapport .
''Een bijdrage van 10,4% is geen verdere inspanning waard?'' De stijging van de co2 kan de auto.......
ps. een auto , een tesla in het bijzonder, heeft ook een motorblok die zwaar is . Het totaalgewicht van de tesla heeft daarnaast consequenties indien een botsing op de overwegend in NL zijnde b-segmenters .

Ik meen dan ook bij deze deze stelling (2) te hebben ontkracht .

De vraag naar de bijdrage aan de passieve veiligheid van het motorblok is nog niet beantwoord (toch?), en ik ben oprecht benieuwd.


(1) Ik vind 10% nogal veel eerlijk gezegd. En bovendien heel eenvoudig om die 10% te elimineren. Daar kan een groots denkend mens als jij het toch niet mee oneens zijn.
(2) Citaat uit rapport: ,,Het aandeel CO2 afkomstig van fossiele brandstoffen en industriële processen is ten opzichte van het vorige meetpunt met 2% gestegen naar 67% van het totaal.'' Ik mag toch wel zeggen dat Tesla met zijn GigaFactory, die 100% energie neutraal is, het goede voorbeeld geeft aan deze 67% hoe je een industriëel proces OOK kunt inrichten. Daar lopen ze ook al voor de troepen uit kennelijk.
(3) Percentages zeggen niet alles hè. Uiteindelijk blijft het geheel aan uitstoot 100%, ongeacht de hoeveelheid uitstoot. ;-)

Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.