AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Oer-Jeep opnieuw geëvolueerd
De Jeep Wrangler vindt nog altijd zijn oorsprong bij de oer-Jeep uit 1941. Op de autoshow in Detroit, anno 2006 staat een opnieuw geëvolueerde versie van de Wrangler.
De Jeep Wrangler vindt nog altijd zijn oorsprong bij de oer-Jeep uit 1941. Op de autoshow in Detroit, anno 2006 staat een opnieuw geëvolueerde versie van de Wrangler.
Jeep belooft dat de nieuwe Wrangler beschikt over nog meer offroadcapactiteiten, een beter weggedrag op een verharde ondergrond, meer ruimte en meer gebruiksgemak. Zoals vrijwel elk nieuw model is ook de Wrangler wat groter dan zijn voorganger. Het meest indrukwekkend is de breedte die met bijna 14 centimeter toeneemt tot 1,82 meter.
De Wrangler heeft naast zijn kenmerkende uiterlijk nog meer trekken van de oer-Jeep: zo zijn de scharnieren nog altijd aan de buitenkant geplaatst, kunnen de portieren worden verwijderd en het voorruit neergeklapt.
In het interieur is onder meer ruimte geschapen door kleinere voorstoelen te gebruiken. Het dak is in drie delen uitneembaar zodat passagiers naar wens mét of zonder dak boven hun hoofd onderweg kunnen. Ook is er nog de Sunrider-softtop waarin een schuifdak is verwerkt dat voor de voorpassagiers open kan over de gehele breedte van de auto.
De 4,0-liter zescilinder lijnmotor wordt in het nieuwe model vervangen door een 3,8-liter V6 met een vermogen van 205 pk en een trekkracht van 325 Nm. De nieuwe krachtbron is naast vermogender ook lichter en compacter.
Plaats een reactie