Nu officieel: Nissan 370Z Nismo

Nissan 370Z Nismo
Nissan 370Z NismoNissan 370Z NismoNissan 370Z NismoNissan 370Z NismoNissan 370Z NismoNissan 370Z NismoNissan 370Z NismoNissan 370Z NismoNissan 370Z Nismo
We hebben de Nissan 370Z als Nismo al eens voorbij zien komen toen hij werd in Amerika werd geïntroduceerd. Vandaag is hij eindelijk ook voor Europa uit de doeken gedaan. We hebben nu de definitieve specs!

De 370Z van Nissan Motorsport is na de Juke de tweede Nismo die zijn weg naar het Europese vasteland vindt. Nissan's sportieveling is tot in detail onder handen genomen door zijn motorsport-afdeling, maar de heren zijn subtiel te werk gegaan.

Van buiten zien we een anders gestileerde voorbumper en rondom een bescheiden bumperkit. Achterop springt de forse taartschep direct in het oog. Nismo claimt dat het extra plaatwerk strikt noodzakelijk is voor een betere aerodynamica. Dat zal best zo zijn, maar daarnaast ziet het er gewoon erg dik uit. Kenmerkende rode Nismo-accenten vinden we overal op de auto terug. De 370Z staat op speciaal lichtgewicht 19-inch lichtmetaal dat donkergrijs is gespoten. Achter de spaken vinden we rode remklauwen.

Uiteraard geeft Nismo de 370Z onderhuids ook wat trappen. Het vermogen van de 3,7-liter V6 is opgekrikt van 328 naar 344 pk. Het koppel neemt met 8 Newtonmetertjes toe tot 371 stuks. In 5,2 seconden tikt de gepeperde coupé de 100 km/h aan. Verder heeft Nismo de wielophanging aangescherpt, hiermee belooft de sportafdeling meer grip en stabiliteit.

Cabriorijders moeten we helaas teleurstellen, de Nismo komt enkel als coupé met handgeschakelde zesbak op de markt. In juni gaat de verkoop van start, prijzen zijn vooralsnog niet bekend.

Lezersreacties (22)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.