AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nissan Maxima gefacelift
Nissan heeft de Maxima gefacelift. Met de wijzigingen moet de zesde generatie van Nissan's vlaggenschip up-to-date blijven. Niet alleen het uiterlijk, maar ook het interieur is aangepast. De vernieuwde versie werd voorgesteld in New York.
Nissan heeft de Maxima gefacelift. Met de wijzigingen moet de zesde generatie van Nissan's vlaggenschip up-to-date blijven. Niet alleen het uiterlijk, maar ook het interieur is aangepast. De vernieuwde versie werd voorgesteld in New York
Nissan's belangrijkste model mag dan de Altima zijn, ook de Maxima wordt in Amerika goed verkocht. Om te zorgen dat de zesde generatie nog in de belangstelling van de kopers blijft staan, heeft Nissan zijn vlaggenschip gefacelift. De belangrijkste wijzigingen aan het exterieur van de Maxima zijn een nieuwe bumper, grille, motorkap en koplampen. Achter zien we eveneens een nieuwe bumper, terwijl de dorpelverbreders meer geprononceerd zijn. Binnen zijn betere materialen gebruikt en het het instrumentenpaneel iets gewijzigd, net als de middenconsole. Ook is nieuw is dat de instrumenten van het zogenaamde Fine Vision displaytype zijn voor een betere afleesbaarheid. CVT continu variabele transmissie is voortaan standaard. Ongewijzigd is de 3,5-liter 24-kleps V6-motor met 260 pk en een maximum koppel vn 346 Nm.
Nissan's belangrijkste model mag dan de Altima zijn, ook de Maxima wordt in Amerika goed verkocht. Om te zorgen dat de zesde generatie nog in de belangstelling van de kopers blijft staan, heeft Nissan zijn vlaggenschip gefacelift. De belangrijkste wijzigingen aan het exterieur van de Maxima zijn een nieuwe bumper, grille, motorkap en koplampen. Achter zien we eveneens een nieuwe bumper, terwijl de dorpelverbreders meer geprononceerd zijn. Binnen zijn betere materialen gebruikt en het het instrumentenpaneel iets gewijzigd, net als de middenconsole. Ook is nieuw is dat de instrumenten van het zogenaamde Fine Vision displaytype zijn voor een betere afleesbaarheid. CVT continu variabele transmissie is voortaan standaard. Ongewijzigd is de 3,5-liter 24-kleps V6-motor met 260 pk en een maximum koppel vn 346 Nm.
De Maxima is sinds 1981 in productie, maar wordt al bijna twee jaar niet meer in Europa geleverd omdat hier de aantallen te laag waren.
Plaats een reactie