AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nieuwe Porsche 911 GT2 op komst
Het Porsche 911-gamma bevat al enkele zeer smakelijke exemplaren, maar de echte koning moet nog komen: de GT2. De officiële beelden laten op zich wachten, maar over de specificaties van de beul uit Zuffenhausen is al wel duidelijkheid.
Het Porsche 911-gamma bevat al enkele zeer smakelijke exemplaren, maar de echte koning moet nog komen: de GT2. De officiële beelden laten op zich wachten, maar over de specificaties van de beul uit Zuffenhausen is al wel duidelijkheid.
De 911 GT2 volgt dezelfde weg als degene die gebaseerd was op de vorige generatie (996). Ook nu voorziet de Porsche 911 van een opgevoerde versie van de motor uit de 911 Turbo. In die auto levert de 3,6-liter zescilinder al 480 pk, maar de GT2 doet daar nog een schep bovenop. Het maximumvermogen komt tussen de 500 en 525 pk te liggen. De keramische remmen van de Turbo zorgen ervoor dat de supersportauto ook weer op een fatsoenlijke manier tot stilstand komt.
Een belangrijk verschil met de Turbo is dat de GT2 geen vierwielaandrijving heeft: alle pk's worden gewoon op de achterwielen losgelaten, net als bij de circuit-911, de GT3. Een andere overeenkomst met die auto is dat het interieur gestript wordt van de meeste luxe, zeker als je voor het Clubsport Pakket kiest: de comfortabele stoelen uit de 911 Turbo maken plaats voor racekuipjes en de achterbank maakt plaats voor een rolkooi.
Voorlopig moeten we het nog even met de foto's van de oude 911 GT2 doen, maar reken er op dat het officiële beeld van de auto ruim voor de IAA in Frankfurt (september) wordt vrijgegeven. In november verwachten we de ultieme 911 bij de dealers voor een prijs die dicht tegen die van de Ferrari F430 en de Lamborghini Gallardo aanschurkt.
Een belangrijk verschil met de Turbo is dat de GT2 geen vierwielaandrijving heeft: alle pk's worden gewoon op de achterwielen losgelaten, net als bij de circuit-911, de GT3. Een andere overeenkomst met die auto is dat het interieur gestript wordt van de meeste luxe, zeker als je voor het Clubsport Pakket kiest: de comfortabele stoelen uit de 911 Turbo maken plaats voor racekuipjes en de achterbank maakt plaats voor een rolkooi.
Voorlopig moeten we het nog even met de foto's van de oude 911 GT2 doen, maar reken er op dat het officiële beeld van de auto ruim voor de IAA in Frankfurt (september) wordt vrijgegeven. In november verwachten we de ultieme 911 bij de dealers voor een prijs die dicht tegen die van de Ferrari F430 en de Lamborghini Gallardo aanschurkt.
Plaats een reactie
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Porsche 911 911 - 3.0 CARRERA 4S CABRIO SPORTDESIGN
- 2021
- 72.000 km
€ 154.992

Porsche 911 991 - 3.8 CARRERA 4S COUPE PDK
- 2014
- 78.000 km
€ 99.991

Porsche 911 Cabrio 3.8 Carrera 4S | Orig. NL | 20" LM Velgen | Sport Chrono | Adaptieve Sportstoelen | BOSE | Navigatie | Leder Dashboard | PASM |
- 2013
- 83.991 km
€ 92.991
Lees ook
Porsche 911 Turbo S: tweede hybride 911 is sterkste 911 ooit [+VIDEO]
Achtergrond
In de jaren 70 probeerde Porsche de 911-rijder al aan de (half-)automaat te krijgen
Nieuws
Porsche 911 GTS-rijders kunnen niet zomaar op vliegvakantie gaan
Reportage
Waarom dit prototype Porsche 911 Turbo S Leichtbau meer dan €1,5 miljoen waard is
Nieuws