AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nieuwe coupé van jongerenmerk Scion
Het speciaal op jongeren gerichte merk Scion zal in juni met een nieuwe coupé op de Amerikaanse markt verschijnen.
Het speciaal op jongeren gerichte merk Scion zal in juni met een nieuwe coupé op de Amerikaanse markt verschijnen. De tC ziet er uit als een tweedeurs coupé met seperate bagageruimte, maar heeft als verrassing wel degelijk een grote achterklep.
Scion is het nieuwe jongerenmerk van Toyota, dat in de afgelopen zomer in Californie van start is gegaan met een kleine Yaris-achtige xA, de verhuisdoos op wielen, de xB en nu in Detroit de tC heeft gelanceerd. Het succes van Scion is ongekend. De eerste maanden is de productie opgevoerd om aan de vraag te kunnen voldoen. In februari gaat het merk ook in enkele andere Amerikaanse staten van start, zoals in Michigan. Van de zomer wordt het merk nationaal geintroduceerd en dat gaat gepaard met de komst van de tC.
De tC is zeker niet ondergemotiriseerd met een 160 pk sterke viercilinder 2,4-liter benzinemotor. Voor wie dat toch nog niet genoeg is kan door een dealer een supercharger laten installeren die het vermogen tot 200 pk opvoert.
De bagageruimte is groot en makkelijk toegankelijk via de achterklep. De achterbank laat zich in de verhouding 60/40 in delen neerklappen. De uitrusting mag ook gezien worden. Een glazen panoramadak, richtingaanwijzers in de buitenspiegels en een op afstand te openen achterklep zijn standaard aanwezig.
De verwachting van Scion is jaarlijks zo'n 70.000 auto's te verkopen, waarvan 25.000 tCs, 15.000 xBs en de rest xAs.
Scion is het nieuwe jongerenmerk van Toyota, dat in de afgelopen zomer in Californie van start is gegaan met een kleine Yaris-achtige xA, de verhuisdoos op wielen, de xB en nu in Detroit de tC heeft gelanceerd. Het succes van Scion is ongekend. De eerste maanden is de productie opgevoerd om aan de vraag te kunnen voldoen. In februari gaat het merk ook in enkele andere Amerikaanse staten van start, zoals in Michigan. Van de zomer wordt het merk nationaal geintroduceerd en dat gaat gepaard met de komst van de tC.
De tC is zeker niet ondergemotiriseerd met een 160 pk sterke viercilinder 2,4-liter benzinemotor. Voor wie dat toch nog niet genoeg is kan door een dealer een supercharger laten installeren die het vermogen tot 200 pk opvoert.
De bagageruimte is groot en makkelijk toegankelijk via de achterklep. De achterbank laat zich in de verhouding 60/40 in delen neerklappen. De uitrusting mag ook gezien worden. Een glazen panoramadak, richtingaanwijzers in de buitenspiegels en een op afstand te openen achterklep zijn standaard aanwezig.
De verwachting van Scion is jaarlijks zo'n 70.000 auto's te verkopen, waarvan 25.000 tCs, 15.000 xBs en de rest xAs.
Plaats een reactie