AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nieuwe benzinemotor voor Toyota IQ
107
Op dit moment is de sterkste motor in het gamma van de IQ een diesel. Binnenkort komt daar verandering in, want dan brengt Toyota de nieuwe 1,3-liter viercilinder ook naar z'n kleinste.
Ook in de IQ heeft de 1,3-liter benzinemotor een vermogen van 100 pk. Het gemiddeld verbruik bedraagt 4,0 liter per 100 kilometer, mede door het gebruik van Toyota Optimal Drive met stop/start-systeem. Een klein smetje op het blazoen is de CO2-uitstoot van 113 gram; dat betekent namelijk dat de bijtelling over de top-IQ niet veertien, maar twintig procent bedraagt. De uitstoot is echter wel duidelijk lager dan die van de vergelijkbare Smart Brabus (98 pk), die 124 gram per kilometer de lucht in blaast.
De IQ 1.3 komt ook beschikbaar met de Multidrive-automaat. Die versie noteert waarden van 4,2 liter per 100 kilometer en 120 gram per kilometer. Toyota toont de nieuwe versie van de IQ voor het eerst op de Autosalon van Genève, in de zomer staat de auto in de showrooms.
De IQ 1.3 komt ook beschikbaar met de Multidrive-automaat. Die versie noteert waarden van 4,2 liter per 100 kilometer en 120 gram per kilometer. Toyota toont de nieuwe versie van de IQ voor het eerst op de Autosalon van Genève, in de zomer staat de auto in de showrooms.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen