Nieuwe basisversie Toyota IQ

Toyota IQ
Interesse in een iQ, maar was de financiële drempel wat te hoog? Dan is er nu goed nieuws, want Toyota heeft een nieuwe basisversie geïntroduceerd.
Het nieuwe instapmodel heeft de toepasselijke naam Access meegekregen. Onder de kap vinden we de bekende 1,0-liter driecilinder, goed voor 68 pk. De CO2-uitstoot is 99 gram per kilometer, waardoor de bijtelling 14 procent bedraagt. De nieuwe vanafprijs is 11.700 euro, 1.290 euro minder dan de goedkoopste iQ op dit moment kost.
Behelpen is het niet in de iQ Access, want qua veiligheidsuitrusting zijn er EBD, Brake Assist, Vehicle Stability Control (VSC), airbags aan bestuurders- en passagierszijde, side airbags vóór, curtain airbags, een cushion airbag in de stoel van de passagier, een knie airbag voor de bestuurder en een rear window airbag voor de achterpassagiers.
Verder krijgt de kleine uk centrale vergrendeling met afstandsbediening, een radio/CD-speler met MP3-aansluiting en zes luidsprekers, een verstelbaar stuurwiel met audiobediening, in delen (50:50) neerklapbare achterbank, verstelbare hoofdsteunen achter, bumpers en deurgrepen in kleur van de carrosserie, elektrische stuurbekrachtiging, elektrisch bedienbare ramen, elektrisch bedienbare spiegels met geïntegreerde richtingaanwijzer en privacy glass achter mee. Natuurlijk ontbeert de Access ook een paar zaken ten opzichte van de huidige basisversie comfort. De Access heeft 15-inch stalen wielen in plaats van 15-inch lichtmetaal, geen handbediende airco en geen lederen bekleding voor het stuurwiel en de versnellingspookknop. De Toyota iQ 1.0 Access is per direct te bestellen bij de Toyota-dealer.

Lezersreacties (65) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.