AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Murciélago LP650-4 Roadster is los!
45
We hadden 'm voor de Autosalon van Genève al eens laten zien, maar opvallend genoeg schitterde de Lamborghini Murciélago LP650-4 Roadster op de show door afwezigheid. Inmiddels vindt ook Lamborghini het maar eens tijd om de ultieme roadsterversie een officieel debuut te geven.
De Lamborghini Murciélago LP650-4 Roadster heeft weer de bekende 6,5-liter V12 onder de kap, goed voor –u raadt het al- 650 pk. Het maximumkoppel bedraagt 660 Nm. De kracht gaat naar alle vier de wielen, wat een sprint naar 100 kilometer per uur in 3,4 seconden mogelijk maakt. De topsnelheid bedraagt 330 kilometer per uur.
De speciale versie onderscheidt zich van de LP640 Roadster door een carrosserie die is uitgevoerd in de kleur Grigio Telesto. Voor de voorspoiler, de remklauwen en de skirts gebruikt Lamborghini juist de kleur Orange Arancio. Aan de bestuurderskant van het interieur is het alcantara wat de klok slaat. De deur- en de stoelbekleding zijn uitgevoerd in de zwarte stof Alcantara Nera. Datzelfde geldt voor de middentunnel, maar rechts daarvan is het interieur juist bekleed met Nero Perseus leder. Het oranje thema keert terug in de vorm van stiksels, sierstrepen op de portieren en schakelflippers in die kleur.
Lamborghini gaat 50 exemplaren van deze speciale versie bouwen. Wat voor prijskaartje er aan deze exclusiviteit komt te hangen is nog niet bekend.
De speciale versie onderscheidt zich van de LP640 Roadster door een carrosserie die is uitgevoerd in de kleur Grigio Telesto. Voor de voorspoiler, de remklauwen en de skirts gebruikt Lamborghini juist de kleur Orange Arancio. Aan de bestuurderskant van het interieur is het alcantara wat de klok slaat. De deur- en de stoelbekleding zijn uitgevoerd in de zwarte stof Alcantara Nera. Datzelfde geldt voor de middentunnel, maar rechts daarvan is het interieur juist bekleed met Nero Perseus leder. Het oranje thema keert terug in de vorm van stiksels, sierstrepen op de portieren en schakelflippers in die kleur.
Lamborghini gaat 50 exemplaren van deze speciale versie bouwen. Wat voor prijskaartje er aan deze exclusiviteit komt te hangen is nog niet bekend.
Lees ook
Designreview

Designreview Volvo C40: ‘voldoet aan alle verwachtingen, en dat is een probleem’
Autotest

De Citroën Méhari is 55: op pad met de leukste badeend
Achtergrond

Deze topsedan van Nissan uit 1985 was geavanceerder dan de Audi V8
Nieuws

Alfa Romeo Giulia - Back to Basics
Nieuws

Citroën LNA (1981) - In het Wild
Praktijkverbruik

Praktijkverbruik Opel Crossland X: hoe zuinig is Opels compacte SUV?
Lezersreacties (45) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.