AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mondiaal platform voor nieuwe Renault Espace
22
Renault gaat het hogere segment in de toekomst anders aanpakken: samen met partners Daimler en Nissan wordt daarvoor gezamenlijk een nieuw platform ontwikkeld.
Renault-directeur Carlos Ghosn geeft bij de presentaties van de jaarcijfers grif toe dat er geld wordt verloren in het D- en E-segment, waarin het merk is vertegenwoordigd met de Laguna en de Espace. "We hebben daarvoor inmiddels keuzes gemaakt en in de toekomst gaan we het helemaal anders doen.'
Renault gaat voor de modellen in de hogere segmenten gezamenlijk met Nissan en Daimler een platform ontwikkelen. "De productieaantallen voor een platform voor de Espace ligt doorgaans in de honderdduizenden exemplaren. Met een platform voor drie merken, dat globaal kan worden gebruikt, hebben we het over miljoenen stuks." Dat reduceert de ontwikkelingskosten aanzienlijk en kan bovendien over de drie merken worden verdeeld.
PRIVATE LEASE Renault Espace
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Achtergrond

Zoveel exemplaren van de eerste Renault Espace en Chrysler Voyager zijn er nog
Nieuws

Dit zijn de vijf goedkoopste tweedehands auto’s met een hoge instap

Test: Renault Espace (2025) - In de voetsporen van de tweede Impreza
Nieuws

Prijzen vernieuwde Renault Espace: verbeterd, maar niet duurder
Nieuws




