Mercedes SLK 340 Carlsson is Pikes Peak-proof
De Carlsson SLK 340 is bedoeld voor deelnames aan 'hill climbs' in de zogenaamde E1-categorie. De auto is van de grond af aan compleet nieuw opgebouwd met het doel zo veel mogelijk gewicht te besparen. Immers: hoe lichter je auto, hoe sneller je boven bent. Het gewicht van de heuvelklimmer blijft beperkt tot slechts 780 kg, onder andere door toepassing van een koolstofvezel bodykit en een remsysteem van ultralichte materialen. Een potent motorblok helpt ook; Carlsson monteert een 3,4-liter V8 in de SLK 340, goed voor 610 pk en 430 Nm. Het blok is gekoppeld aan een Hewland-versnellingsbak met flippers achter het stuurwiel.
Een serieus spoilerpakket, diffusor en een vlakke bodem dragen hun steentje bij op aerodynamisch gebied en voor een betere wegligging zorgen de in drie standen instelbare dempers van KW. BBS-wielen met Avon-banden garanderen goede grip en uiteraard ontbreekt een rolkooi niet. De Zwitserse heuvelklimkampioen Reto Meisel leidt het team rond de SLK 340 hij gaat de auto ook besturen. Een van zijn wensen is om met deze auto mee te doen aan de moeder aller heuvelklims: de Pikes Peak International Hill Climb in de Amerikaanse staat Colorado. Daar hebben ze dan nog tot eind juni de tijd voor en komen ze in ieder geval de collega's van Hyundai tegen.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Mitsubishi Colt is terug: goed voorbeeld doet goed volgen

Voor €10.000 geniet je van open rijden met deze klassieke cabriolets

Jeep Wagoneer (1978) - In het Wild

Dit kost je reis naar Barcelona aan tol

'Tesla plant tweede Europese gigafactory in Spanje'

VinFast VF3 is nieuwe budget-EV 'voor de massa'
Lezersreacties (13) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.