Mercedes-Benz maakt plaatwerk 300 SL 'Gullwing'
Gerust naar de Mille Miglia
Onder de treffende noemer Mercedes-Benz Classic levert Mercedes nu al talloze onderdelen voor klassieke Benzen, waarmee de Duitse autobouwer z'n geschiedenis in ieder geval niet vergeet en eigenaren van oudere auto's – zij het voor een leuk bedrag – uit de brand helpt. Dat geldt vanaf nu ook voor de gelukkige bezitters van een Gullwing, want voor het eerst gaat Mercedes plaatwerk leveren voor de zeldzame oer-SL. Met in totaal 1.400 gebouwde exemplaren is de afzetmarkt voor de nieuwe delen niet al te groot, maar omdat de 300 SL een auto is die nog op (zeer) grote schaal wordt ingezet bij klassiekerrally's en ritten als de historische Mille Miglia, kunnen we ons voorstellen dat er een relatief grote vraag is naar plaatwerk. Dat de introductie van de nieuwe productlijn de nodige publiciteit genereert, is daarnaast natuurlijk mooi meegenomen.
Opvallend genoeg staan de delen waaraan de 300 SL z'n bijnaam ontleent, de vleugeldeuren dus, vooralsnog niet op de lijst. 300 SL-rijders kunnen vanaf nu wel bij de plaatselijke Mercedes-dealer terecht om bijvoorbeeld een voorscherm (€11.900) of een achterscherm (€14.875) te bestellen. Uiteraard benadrukt Mercedes dat de plaatwerkdelen volgens de 'hoogste standaarden van Daimler AG' worden nagemaakt aan de hand van 3D-data van originele exemplaren.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Test: Mercedes-Maybach SL 680 – Ultieme luxe in de overdrive

Toen diesel nog de toekomst had: rijden met Mercedes SLK 320 CDI Triturbo en SL 400 CDI Biturbo

Ook power-plug-ins van Mercedes-AMG GT Coupé én SL zo'n €30.000 duurder

Mercedes-Maybach SL 680: extreem duur, maar niet de duurste ooit!



