Mercedes-Benz laat G-klasse zelf zien

Ingepakt en nog altijd zeer hoekig

Mercedes-Benz G-klasse
Mercedes-Benz G-klasseMercedes-Benz G-klasseMercedes-Benz G-klasseMercedes-Benz G-klasseMercedes-Benz G-klasse
Over zo'n anderhalve week maken we eindelijk kennis met de volledig nieuwe G-klasse. Mercedes-Benz laat de hoekige SUV nu zelf zien en geeft direct nieuwe informatie vrij.

Mercedes-Benz gebruikt de Schöckl in de Alpen als testomgeving voor de G-klasse en kiest die locatie uit voor een fotoshoot met de volledig nieuwe generatie van het model. Volgens het merk heeft de nieuwe 'G' er maar liefst 2.000 testkilometers afgelegd. Tijd voor wat offroadgegevens van de auto waar we op 15 januari kennis mee maken.

De G-klasse blijft een echte G-klasse. Dat betekent niet alleen dat het uiterlijk van de nieuwe hoekige alleskunner zeer bekende lijnen vertoont, maar ook dat er onderhuids gewoon weer een robuust ladderchassis schuilgaat. De G krijgt een starre achteras, terwijl de ophanging aan de voorzijde onafhankelijk is. De G-klasse kan een aanrijhoek van 31 graden aan en moet door tot 70 centimeter diep water kunnen rijden. Voor modder ligt die waarde op 80 centimeter.

Nieuw is de 'G-Mode', een functie waar de auto zichzelf in zet zodra de lage gearing is ingeschakeld. De demping en stuurinrichting passen zich in deze modus optimaal aan offroadrijden aan.

Schakelen gaat door middel van een negentrapsautomaat, een transmissie die 40 procent van het koppel naar de voorwielen stuurt. De overige 60 procent gaat naar de achteras. Verder laat Mercedes-Benz weten dat de G-klasse over camera's rondom zal beschikken, camera's die niet alleen bij het parkeren, maar ook tijdens het offroaden van pas komen.

Meer informatie over de nieuwe G-klasse hebben we op 15 januari, want dan wordt de auto in Detroit onthuld. Eerder gunde Mercedes-Benz ons overigens al een blik op het binnenste van de nieuwe G-klasse.

Lezersreacties (13) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.