Mercedes-Benz CLE: dik 300 pk sterke plug-in is nieuwe instapper

Ruim 110 kilometer elektrisch bereik

Mercedes-Benz CLE 300e

De Mercedes-Benz CLE krijgt er een motorversie bij. Die brengt maar liefst 313 pk op de been en is daarmee aanzienlijk sterker dan de 204 pk sterke instapper. En tóch is hij minder duur. De Mercedes-Benz CLE Coupé is er vanaf nu namelijk ook met een plug-in hybride aandrijflijn.

De Mercedes-Benz CLE Coupé stond tot nu vanaf €71.277 in de orderboeken. Voor dat bedrag drukt Mercedes-Benz je de sleutels in handen van een CLE 200 Coupé in AMG Line-trim, compleet met een mild hybride 204 pk (+23 pk) sterke 2.0 viercilinder. Daar komt nu puur prijstechnisch gezien een nieuwe instapper onder: de Mercedes-Benz CLE 300e. Die heeft een 313 pk sterke plug-in hybride aandrijflijn en wordt dankzij zijn op papier gunstige CO2-uitstoot minder hard door het bpm-monster gebeten dan de CLE 200. Opvallend!

De aandrijflijn van de Mercedes-Benz CLE 300e bestaat uit een 204 pk sterke 2.0 vierpitter die wordt bijgestaan door een 129 pk krachtige elektromotor. Het systeemvermogen: 313 pk en 550 Nm. Schakelen gaat met een 9G-Tronic-automaat. Die combinatie helpt de achterwielaangedreven plug-in in 6,3 tellen aan een snelheid van 100 km/h. Z'n top: 236 km/h. De CLE 300e heeft een 19,53 kWh accupakket, goed voor een volledig elektrische actieradius van 111 kilometer. De plug-in hybride aandrijflijn maakt de CLE 300e wel flink zwaarder dan de CLE 200. Waar de CLE 200 1.790 kilo weegt, legt de CLE 300e maar liefst 2.175 kilo in de schaal.

Net als elke andere niet-AMG-versie van de CLE is ook de Mercedes-Benz CLE 300e altijd uitgevoerd als AMG Line. Hij heeft een vanafprijs van €70.876 en is ondanks zijn dik 300 pk sterke complexere aandrijflijn dus iets minder duur dan de CLE 200. De plug-in hybride aandrijflijn lijkt - in ieder geval vooralsnog - aan de neus van de CLE Cabrio voorbij te gaan.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (33)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.