Mercedes-AMG test GT 4 Door-coupé met elektrokracht

Plug-in hybride op komst

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe plug-in
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe plug-inMercedes-AMG GT 4-Door Coupe plug-inMercedes-AMG GT 4-Door Coupe plug-inMercedes-AMG GT 4-Door Coupe plug-inMercedes-AMG GT 4-Door Coupe plug-in

De Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe komt op den duur met een deels elektrische aandrijflijn. Dat wordt een plug-in hybride die qua vermogen nog een stuk boven de huidige topversie staat. De spionagefotograaf legde een in de sneeuw testend prototype van die versie vast.

Momenteel is de krachtigste versie van de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe uiteraard de 63S. Die haalt 639 pk uit de 4,0-liter biturbo-V8. Doe daar een scheut elektrokracht bij en je hebt de auto die we hier op de foto's zien. De GT 4-Door Coupe plug-in hybride combineert datzelfde blok met een elektromotor en komt zodoende op een gecombineerd vermogen dat ongetwijfeld nog een stap verder gaat dan dat van de 63 S.

Om een kleine schatting te doen, blikken we even terug op de conceptauto met een dergelijke aandrijflijn. In 2017 presenteerde Mercedes-AMG namelijk de vooruitblik op de GT 4-Door en dat betrof ook al een plug-in. Die had behalve de 4,0-liter V8 ook al een elektromotor op de achteras en kwam tot een gecombineerd vermogen van maar liefst 805 pk. Dikke kans dat die cijfers in deze plug-in werkelijkheid worden. Reken er maar op dat de 0-100-tijd van de 63S (3,2 seconden) wordt overtroffen.

Voor wie het liever iets rustiger aan doet, is er ook goed nieuws. Volledig elektrisch rijden moet namelijk ook mogelijk zijn, maar vooralsnog is het gokken hoe ver de auto puur elektrisch kan komen. Eén ding is zeker; de Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kan zijn borst alvast natmaken. Waarschijnlijk verschijnt deze Mercedes-concurrent nog dit jaar ten tonele.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (24)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.