Mercedes-AMG PureSpeed wordt klaargemaakt voor productie
Eerste Mythos-model
Mercedes-AMG is nog niet klaar met het uitbreiden van de SL-familie. Na de Mercedes-Maybach SL verschijnt straks de SL die de Duitsers onder het nieuwe Mythos-label hangen: de PureSpeed.
Voor wie een 'gewone' Mercedes-AMG SL te min is, is er al de Mercedes-Maybach SL. Vind je zelfs die bijzondere weelderig uitgevoerde SL nog wat te normaal, dan kun je nog even wachten op de PureSpeed, een open tweezitter op basis van de SL, met een heuse halo als enige barrière tussen je hoofd en de buitenwereld. Afgelopen voorjaar kregen we al een behoorlijk productierijp ogende vooruitblik op die PureSpeed, met de gelijknamige conceptversie.
Concept Mercedes-AMG PureSpeed
Nu is het tijd voor het echte werk en is Mercedes-AMG op pad met de productieversie. Die is weliswaar nog stevig ingepakt, maar kijkend naar het studiemodel verwachten we weinig grote veranderingen meer. Mercedes-AMG heeft speciaal voor de inzittenden van de PureSpeed nieuwe helmen ontwikkeld, die samen met de uitstulpingen achter de stoelen voor optimale luchtstromen moeten zorgen. Het is nog even de vraag hoe sterk de V8 in de neus van de PureSpeed is en welke prestaties ermee haalbaar zijn, maar Mercedes-AMG zegt de prototypen in elk geval ook op hoge snelheden te testen op de Nardò Ring. De ruim 3.000 testkilometers op de openbare wegen worden in Italië verreden, bijzonder genoeg in samenwerking met Pininfarina.
Er komen slechts 250 exemplaren van de PureSpeed. Zoals gezegd wordt de auto aan het nieuwe Mythos-label gehangen, dat is gecreëerd voor zeer gelimiteerde modellen.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Mercedes-Benz SL 63 4MATIC+ | Dynamic Plus | Head-up | Massage | Nekscarf | 360° Camera (585 pk)
- 2022
- 20.950 km

Mercedes-Benz SL 380
- 1982
- 124.870 km

Mercedes-Benz SL 63 | AMG DRIVERS PACKAGE | B&O | KERAMISCH | MAGIC SKY CONTROL | STOELKOELING/VERWARMING/MASSAGE | DISTRONIC PLUS | AIRSCARF | ACTIVE BODY CONTROL | MULTICONTOURZETELS | IWC KLOK | ETC
- 2018
- 40.900 km
Lees ook

Test: Mercedes-Maybach SL 680 – Ultieme luxe in de overdrive

Toen diesel nog de toekomst had: rijden met Mercedes SLK 320 CDI Triturbo en SL 400 CDI Biturbo

Ook power-plug-ins van Mercedes-AMG GT Coupé én SL zo'n €30.000 duurder

Mercedes-Maybach SL 680: extreem duur, maar niet de duurste ooit!
