Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Mercedes-AMG GT 4-Door 63 S E Performance: 843 pk sterke plug-in

Machtig!

37
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance
Mercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E PerformanceMercedes-AMG GT 63 S E Performance
Lars Krijgsman
  • Lars Krijgsman
  • Nieuws
1 september 2021 om 07:22
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

De Mercedes-AMG GT 4-Door is de eerste AMG-Benz die een plug-in hybride aandrijflijn krijgt. De heren en dames in Affalterbach maken daar geen zuinige spaarpot van. Nee, de Mercedes-AMG GT 63 S E Performance knalt AMG met 843 pk een nieuw tijdperk in.

'Elektrificatie' is misschien niet de meest 'sexy' term in autoland, al laten elektrische super- en hypercars geregeld zien dat er met elektrokracht ook pret te beleven valt. Ook Mercedes-AMG ontkomt niet aan elektrificatie en een topversie van de Mercedes-AMG GT 4-Door mag het stekkerspits afbijten. We maken digitaal kennis met de Mercedes-AMG GT 4-Door E Performance, de eerste plug-in hybride van AMG die de 639 pk sterke Mercedes-AMG GT 63 S in een klap degradeert tot subtopper.

De Mercedes-AMG GT 63 S E Performance heeft de bekende 4.0 liter biturbo V8 onder de motorkap, een machine die net als in voormalig topversie GT 63 S 639 pk en 900 Nm mobiliseert. Die van nature al beresterke achtcilinder werkt samen met een op de achteras gemonteerde Electric Drive Unit met daarin een relatief kleine 6,1 kWh accu, de aanstuurmodules en een 204 pk en 320 Nm sterke elektromotor met tweetraps versnellingsbak. Het resultaat? Een systeemvermogen van maar liefst 843 pk en 1.010 tot 1.470 Nm koppel. Met die bijna onaardse spierkracht lanceert de Mercedes-AMG GT 63 S E Performance zich in 2,9 seconden naar een snelheid van 100 km/h. In minder dan tien tellen heeft de plug-in hybride de 200 km/h op de klok. De topsnelheid bedraagt 316 km/h.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Mercedes-Benz-AMG GT 4-Door 63 S E Performance

De plaatsing van de Electric Drive Unit direct boven de achteras heeft volgens Mercedes-AMG diverse voordelen. Zo kan niet alleen het vermogen van de elektromotor directer z'n werk op de achteras doen, het zorgt onder meer ook voor een betere gewichtsverdeling. Het relatief kleine 89 kilo wegende accupakket heeft een hoge vermogensdichtheid en is volgens Mercedes-AMG gelardeerd met invloeden uit de Formule 1. De accu is niet ontwikkeld voor een zo groot mogelijke actieradius, maar voor een snelle stroomafgifte en -opname. Toch kun je er op elektrokracht nog 12 kilometer mee rijden. Mercedes-AMG geeft onder meer aan een speciaal koelsysteem voor de accu te hebben ontwikkeld. De laadklep is op niet al te sierlijke wijze in de achterbumper weggewerkt.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Mercedes-Benz-AMG GT 4-Door 63 S E Performance

Via AMG Dynamic Select valt de heftige plug-in hybride in diverse rijstanden te zetten. Je kunt, onder meer via de daarvoor bestemde toetsen op het stuur, maar ook via een tuimelschakelaar op de middenconsole, kiezen uit de programma's Electric, Comfort, Sport, Sport+, Race, Slippery en het zelf samen te stellen Individual. De auto wordt overigens gestart in een stille modus die onderdeel uitmaakt van de rijstand Comfort. AMG Ride Control+, luchtvering met automatische niveuregeling, is overigens standaard. Koolstofkeramische remmerij moet de krachtigste AMG GT 4-Door weer fatsoenlijk tot bedaren kunnen brengen.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Mercedes-Benz-AMG GT 4-Door 63 S E Performance

Vanbuiten herken je de absolute topversie van de AMG GT 4-Door 63 S E Performance natuurlijk een z'n E Performance-badges, maar ook aan de iets van die van de AMG GT 63 S afwijkende bumpers met anders gevormde luchtinlaten. De buitenste exemplaren in de voorbumper zijn breder, lopen naar het midden taps toe en hebben verticale in plaats van horizontale spijlen.

Nederlandse prijzen zijn er nog niet.

  • Houd me op de hoogte over de Mercedes-Benz AMG GT 4-Door
  • Lees meer over supercars en sportscars
Mercedes-Benz Mercedes-Benz AMG GT 4-Door Supercars & Sportscars

Gerelateerde forumtopics

  • Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé (update @ p. 2)

    51
    • 14 juni 2021

Lezersreacties (37) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mercedes-Benz AMG GT 4-Door specificaties
  • Mercedes-Benz AMG GT 4-Door occasions
  • Mercedes-Benz AMG GT 4-Door video's
Advies en informatie
  • Mercedes-Benz AMG GT 4-Door tests
  • Mercedes-Benz AMG GT 4-Door gebruikersreviews
  • Mercedes-Benz AMG GT 4-Door index
PREMIUM
Mercedes-Benz EQB 300 4Matic - Rijtest

Mercedes-Benz EQB 300 4Matic - Rijtest

De Mercedes EQB-klasse is er ook als zevenzitter en daarmee heeft het merk misschien wel goud...

Lees meer
Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

29

Een zuinigheidswonder is Mercedes-AMG’s eerste plug-in hybride niet, ontzagwekkend is de 843...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Bizar: Mercedes-AMG GT 4-Door met front van G-klasse

    Bizar: Mercedes-AMG GT 4-Door met front...

    38
    • 6 mei 2022
  • Nieuws
    ‘Facelift’ nu ook voor V8-versies Mercedes AMG GT 4-Door

    ‘Facelift’ nu ook voor V8-versies Mercedes...

    11
    • 15 maart 2022
  • Nieuws
    Mercedes-AMG GT 4-Door 63S plug-in: 204 pk extra voor zelfde prijs

    Mercedes-AMG GT 4-Door 63S plug-in: 204...

    38
    • 3 februari 2022
  • Nieuws
    Beestachtige plug-in hybride Mercedes-AMG GT 4-Door te zien

    Beestachtige plug-in hybride Mercedes-AMG...

    13
    • 26 augustus 2021
  • Nieuws
    Prijzen vernieuwde Mercedes-AMG GT 4-Door bekend

    Prijzen vernieuwde Mercedes-AMG GT 4-Door...

    8
    • 9 juli 2021
  • Nieuws
    Mercedes-AMG GT 4-door krijgt kleine update

    Mercedes-AMG GT 4-door krijgt kleine update

    6
    • 15 juni 2021
  • Nieuws
    Mercedes-AMG GT 4-Door deels elektrisch onderweg

    Mercedes-AMG GT 4-Door deels elektrisch...

    7
    • 22 april 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Mercedes-Benz laat mogelijke CLA-opvolger alvast zien

    Mercedes-Benz laat mogelijke CLA-opvolger...

    6
    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Mercedes-AMG SL 43 levert SL €70.000 lagere vanafprijs op

    Mercedes-AMG SL 43 levert SL €70.000 lagere...

    55
    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz Vision AMG: spannend signaal

    Mercedes-Benz Vision AMG: spannend signaal

    11
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Maybach Haute Voiture: nóg meer luxe

    Mercedes-Maybach Haute Voiture: nóg meer...

    24
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz richt pijlen op hogere segmenten

    Mercedes-Benz richt pijlen op hogere segmenten

    28
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Elektrische Mercedes-Benz G-klasse krijgt innovatieve accu

    Elektrische Mercedes-Benz G-klasse krijgt...

    50
    • 18 mei 2022
  • Nieuws
    Mercedes-AMG Vision AMG: vooruitblik op elektro-sporter

    Mercedes-AMG Vision AMG: vooruitblik op...

    9
    • 17 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden