Meer details Honda Insight

Honda Insight Concept
Honda Insight ConceptHonda Insight ConceptHonda Insight ConceptHonda Insight ConceptHonda Insight ConceptHonda Insight ConceptHonda Insight ConceptHonda Insight ConceptHonda Insight Concept
Zojuist heeft Honda op de Autosalon van Parijs meer details van de Insight vrijgegeven. Daarnaast vertelde directeur Fukui ook meer over de andere toekomstplannen van het merk.
De productieversie van de Honda Insight komt in de lente van 2009 bij de dealers te staan. De auto heeft de beschikking over een hybride aandrijflijn, bestaande uit een 1,3-liter viercilinder en een elektromotor.
Honda noemt de Insight Concept een 'stijloefening voor de productieversie die volgend jaar op de markt komt'. De nieuwe Insight krijgt een duidelijk lagere prijs dan de Prius, omdat het IMA-systeem (Integrated Motor Assist) goedkoper is dan in voorgaande elektische Honda's.
Tot nu toe kenden we de Insight Concept als de 'Affordable Hybrid'. Jaarlijks wil het merk 200.000 exemplaren van de productieversie maken. De Insight is een vijfdeurs hatchback die plaats biedt aan vijf passagiers. De auto staat op een nieuw ontwikkeld platform. De productie-Insight zal in Honda's fabriek in het Japanse Suzuka gebroederlijk naast de Civic Hybrid van de band rollen.
Honda ziet de introductie van vier hybrides (Insight, de vernieuwde Civic Hybrid, Jazz Hybrid en de CR-Z sportwagen) tot 2010 als een overbruggingsfase. Uiteindelijk zet het merk in op auto's met brandstofcel. Met een dergelijke auto, de FCX Clarity, loopt al een proef in Californië.
Oplettende lezers zal de naam Insight bekend voorkomen. In 1999 lanceerde Honda al een Insight (zie foto 3), maar de importeur achtte de Nederlandse markt toen nog niet rijp voor een hybride. Leaseminnend Nederland zal de nieuwe Insight ongetwijfeld enthousiaster begroeten.

Lezersreacties (19)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.