Meer dagdromen over Range Rover Evoque Convertible

Range Rover Evoque Convertible Concept
Range Rover Evoque Convertible ConceptRange Rover Evoque Convertible ConceptRange Rover Evoque Convertible ConceptRange Rover Evoque Convertible ConceptRange Rover Evoque Convertible ConceptRange Rover Evoque Convertible ConceptRange Rover Evoque Convertible ConceptRange Rover Evoque Convertible ConceptRange Rover Evoque Convertible ConceptRange Rover Evoque Convertible ConceptLand Rover Range Rover Evoque
Hij kwam nogal als een verrassing, maar Land Rover houdt wel degelijk rekening met de daadwerkelijke komst van de Range Rover Evoque Convertible. Op de beurs in Genève valt de open SUV in levende lijve te bewonderen, maar we hebben er nu ook meer foto's van.

Land Rover grijpt de beurs in Zwitserland meteen aan om te kijken hoe het publiek reageert op de Evoque Convertible. Het merk is als het ware aan het klankborden bij de kopers om te kijken of er daadwerkelijk mensen bestaan die hun geld willen uitgeven aan een gescalpeerde versie van de upper class midi-SUV. Het zal volgens de laatste berichten dan ook afhangen van de reacties of Land Rover de auto echt in productie zal nemen, want de auto op de show is vooralsnog een studiemodel. Aan de andere kant oogt de Evoque Convertible al behoorlijk af, en het zou ons niets verbazen als Land Rover achter de schermen stiekem al een beslissing gemaakt heeft over de productie van de auto.

De Evoque Convertible is uiteraard gepaseerd op de dichte Evoque driedeurs (zie foto 12), en vormt volgens zijn makers de eerste echte vierzits premium SUV met een klapdak. Land Rover heeft al een systeem ontwikkeld dat de inzittenden moet beschermen in geval van een koprol: mocht de auto onverhoopt over de kop slaan, dan komen er als het ware 'steunpilaren' achter de achterste hoofdsteunen tevoorschijn. Bovendien is de auto op essentiele punten verstevigd om de stijfheid van het koetswerk in tact te houden en dat zorgt ervoor dat de Convertible zo'n 75 kilo zwaarder is dan een vergelijkbare dichte driedeurs. Daarnaast verwacht Land Rover dat de open Evoque - mocht de auto daadwerkelijk in productie gaan - zo'n tien à vijftien procent duurder zal zijn dan de gesloten versie.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (30)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.