
McLaren verkent andere segmenten: elektrische SUV op komst?
In de keuken kijken bij Nio
McLaren gaat de komende jaren waarschijnlijk behoorlijk uitbreiden. De nieuwe eigenaar van McLaren Automotive stuurt daarop aan. Een elektrische SUV van het merk is ook dichterbij dan ooit.
Het leek er vorig jaar november al op dat McLaren Automotive waarschijnlijk een nieuwe eigenaar krijgt en inmiddels is de kogel door de kerk. Het uit Abu Dhabo afkomstige CYVN Holdings krijgt de touwtjes in handen. Die investeringsmaatschappij heeft ook al een stevige vinger in de pap bij het Chinese Nio en nu blijkt dat McLaren daar ook van gaat profiteren. In een officiële verklaring laat McLaren Automotive weten dat het dankzij CYVN kan gaan profiteren van technologische expertise van Nio. Of dat betekent dat er straks een McLaren komt waarbij je de accu kunt wisselen? Zeg nooit nooit.
Interessant is ook dat McLaren al aangeeft dat het modellengamma wordt uitgebreid naar 'nieuwe segmenten'. Dan hoeven we niet zomaar te denken aan een sportieve compacte hatchback van het merk, maar een hoog in de markt staande sportieve SUV is wel waarschijnlijk. McLaren kondigde jaren geleden al eens een SUV aan en concurrenten als Porsche en Aston Martin weten er inmiddels natuurlijk al alles van. Reken maar dat er vanuit Abu Dhabi ook nadrukkelijk de wens wordt uitgesproken om met een McLaren-SUV te komen. In 2022 was het plan dat de SUV volledig elektrisch wordt. We zijn benieuwd.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Lezersreacties (12)
Reageren

Ik denk dat dat helemaal prima is. Laat die 1.000 auto's ook heel zwaar belast worden, en dat geld dan ook gebruiken om de milieuschade te compenseren.

Off topic: wel eens in de file gestaan bij Antwerpen? 3 rijbanen dik en kilometers lang diesel (vaak ook nog oud) vrachtwagens. Denk dat we ergens anders meer schade kunnen beperken.

Zelfde als je mag de steden niet in tenzij je extra betaald. Alsof er dan geen uitlaatgassen zijn.







The new 2025 target of around 14,500 vehicles is a massive reduction from their original IPO forecast. It's only about 20% of the 73,000 vehicles they told investors they intended to deliver in 2025."
Ter vergelijking Ferrari verkoopt meer & dat is toch een iets andere prijsklasse...

Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.